مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری رشت از صدور مجوز احداث بازارچه میوه و تره‌بار و ارزاق عمومی سلیمانداراب با مشارکت بخش خصوصی در محله سلیمانداراب خبر داد .

ندای گیلان:مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری رشت از صدور مجوز احداث بازارچه میوه و تره‌بار و ارزاق عمومی سلیمانداراب با مشارکت بخش خصوصی در محله سلیمانداراب خبر داد .

منطقه سلیمان‌داراب رشت به دلیل وجود آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی یکی از مناطق پرجمعیت این شهر است که از مدت‌های نسبتاً طولانی به صورت خودجوش محل برگزاری بازار محلی پنجشنبه‌بازار شده است. این روند تا جایی ادامه یافته که برخی از کاسب‌ها به دلیل از دست‌ ندادن جای کافی برای پهن کردن بساط خود که اغلب میوه و تره‌بار است با استفاده از گاری‌های چرخدار تمام طول هفته را در این مکان مشغول به‌کار هستند، بازار محله سلیمان‌داراب اغلب به دلیل پایین‌تر بودن قیمت برخی از اقلام مصرفی خانوار مورد توجه مردم این منطقه و دیگر نقاط شهر واقع شده است.

مجتبی ماه‌پسند مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری رشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: در راستای تصویب شیوه‌نامه احداث بازارچه‌های خصوصی و انجام نیازسنجی در منطقه مربوطه و با توجه به پراکنش جمعیتی، شعاع دسترسی و همچنین لزوم ساماندهی دستفروشان ورودی آرامگاه میرزاکوچک، این سازمان نسبت به صدور مجوز جهت مشارکت بخش خصوصی در زمینی به مساحت 1200 مترمربع و با تعداد 80 غرفه عرضه میوه و تره‌بار و ارزاق عمومی اقدام می‌کند .

وی ادامه داد: در این راستا ضمن ارائه خدمات مطلوب‌تر در سطح این بازار به شهروندان آن منطقه درخصوص ساماندهی دستفروشان آرامگاه میرزاکوچک پس از سالها اقدام عملیاتی صورت می‌پذیرد.

ماه‌پسند همچنین از احداث و بهره‌برداری بازارچه‌های آینده این سازمان در پل سیاه اسطلخ با 80 غرفه، بلوار مدرس با 200 غرفه و خیابان لاهیجان با 100 غرفه طی 2 ماه آینده خبر داد.