عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه با بالا بردن عوارض، درآمدهای شهرداری افزایش پیدا می‌کند اما در بخش ساخت‌وساز دچار مشکل می‌شویم گفت: باید کارهای کارشناسی در تصویب بودجه انجام شود زیرا ۴۴ درصد بودجه ما از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ است.
به گزارش ندای گیلان،فرهام زاهد، عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی بیان داشت: در سال ۹۹ شاهد کاهش درآمد اصلی دولت در نفت و مالیات خواهیم بود و اظهار کرد: با این وضعیت اقتصادی و فروش نفت در سال ۹۹ دچار مشکل می‌شویم و به مراتب سال ۹۹ نسبت به سالهای ۹۸ و ۹۷ سخت تر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در بحث بودجه‌نویسی باید دقت بیشتری داشته باشیم افزود: با بالا بردن عوارض، درآمدهای شهرداری افزایش پیدا می‌کند اما در بخش ساخت‌وساز دچار مشکل می‌شویم.
عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با اشاره به اینکه در منطقه آزاد چنین مشکلی بعد از بالا بردن عوارض پیش آمد گفت: باید کارهای کارشناسی در تصویب بودجه انجام شود زیرا ۴۴ درصد بودجه ما از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ است.
حسنی، مشاور کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه اهداف اصلاحیه و وضع برخی مواد تعرفه عوارض سال ۹۹ شهرداری رشت باید مشخص شود اظهار کرد: استراتژی باید مشخص شود و مصوبات نیز باید مقوله مشخصی داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید مشخص شود که شهرداری با چه دلیلی این اصلاحیه را انجام داده افزود: رویکرد بخش خصوصی و دولتی در جامعه یکسان نیست.
مشاور کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت گفت: استراتژی را که تعریف می‌کنیم باید مشخص شود که روش اش چگونه است زیرا قیمت و ارزش‌ها باهم تفاوت دارند.
ویسی، مشاور کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال‌های گذشته موضوعات مختلفی در رابطه با عوارض شهرداری داشته‌ایم اظهار کرد: وظیفه شهرداری این است که عوارض را برای کسب درآمد، برنامه‌ریزی کند و نباید از دید منفعت عمومی نگاه کند.
وی با اشاره به اینکه وظیفه شورا تصویب بودجه متناسب است افزود: ارزش منطقی ملک باید در افزایش عوارض‌ها مدنظر باشد زیرا ارزش‌های منطقی بروز رسانی می‌شود و سال گذشته ارزش منطقه‌ای ملک ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده بود.