رئیس جمهور گفت:سال ۹۹ سخت‌ترین سال کشور از لحاظ فشار اقتصادی دشمن و شیوع بیماری است. این هم در تاریخ کشور ما بی نظیر است. فشاری که از سال ۹۷ آغاز شد و در ۹۸ و در ۹۹ بیشتر شد و امروز شدیدترین فشار اقتصادی به کشور ما وجود دارد.

به گزارش ندای گیلان،روحانی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

در شرایط فعلی حتماً باید وحدت بین همه قوا صورت گیرد. من در مجلس شورای اسلامی گفتم که پیوند ما را به پیروزی می‌رساند و اگر همه با هم پیوند لازم را داشته باشیم خداوند پیروزی را نصیب ما خواهد کرد.

سال ۹۹ سخت‌ترین سال کشور از لحاظ فشار اقتصادی دشمن و شیوع بیماری است. این هم در تاریخ کشور ما بی نظیر است. فشاری که از سال ۹۷ آغاز شد و در ۹۸ و در ۹۹ بیشتر شد و امروز شدیدترین فشار اقتصادی به کشور ما وجود دارد.

تاکنون کمتر بیماری آنقدر روی اقتصاد و روابط بین‌الملل اثر گذاشته است. امروز شرایطی پیش آمده که در آمریکا ۲۵ درصد افزایش بیکاری دارند. کاهش تولید ناخالص ملی در تمام کشورهای صنعتی بزرگ قابل مشاهده است. برخی از مشاغل به طور کامل تعطیل شده‌اند. ضربه عظیمی به اقتصاد جهانی وارد شده است.

در یک قرن گذشته سابقه نداریم که یک بیماری آنقدر در اقتصاد اثرگذاشته باشد. این بیماری تولید ناخالص ملی را پایین آورده، تورم را بالا کشیده و ارزش پول ملی را کاهش داده است.

ما تاکنون یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرده‌ایم. در اروپا ببینید استقراض چه خبر است. به عنوان مثال در انگلیس ۲۷۳ میلیارد پوند استقراض کرده‌اند. این بیماری دنیا را به سمت مشکلات و گرفتاری متحول کرده است.

کار وزارت بهداشت، بخش تولید، حمل و نقل، کشاورزی، صنعت، بانک مرکزی، اقتصاد و بورس ما افتخارآمیز است. من شهادت می‌دهم که مسئولین کشور ۶ ماه است که استراحت نکرده‌اند.

(با بیان اینکه امروز وقت دعوای مجلس و دولت و قوه قضائیه و دولت نیست): سه قوه باید کامل متحد باشند و یکدیگر را یاری کنند. مردم باید حضوری کامل در صحنه داشته باشند.