مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: طرح مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های شغلی ویژه روستائیان گیلانی در سال ۹۸ اجرایی می‌شود‌.

به گزارش ندای گیلان،محمد حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در سال 98 قصد دارد با رویکردی جدید 15 درصد از توان خود را در حوزه اجرای طرح مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های شغلی ویژه روستائیان به کار گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان مهم‌ترین کارکردهای اجرای طرح آموزش‌ و مهارت‌های شغلی روستائیان را برشمرد و عنوان کرد: نگه‌داشتن روستائیان در دل روستاها،‌ جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها و افزایش سطح درآمدی خانوارها از جمله مزیت‌های این طرح محسوب می‌شوند.

حسینی بحث نحوه فروش و عرضه محصولات صنایع دستی مهارت آموختگان را از دغدغه‌های مهم اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان خواند و تصریح کرد: این اداره کل علاوه بر ارائه آموزش‌های تخصصی به امر آموزش در حوزه بازریابی فروش به شیوه اینترنتی نیز مبادرت ورزیده است.

وی نقش برندسازی،‌ بازاریابی و بسته‌بندی محصولات تولیدی صنایع‌دستی را در رونق فروش این دست از اقلام بسیار کلیدی ارزیابی کرد و ابراز داشت: حرکت به سمت جذب مشتری‌های جدید در فضای اینترنت یکی از بهترین‌ راهکارهای فروش محصولات صنایع‌دستی کارآفرینان گیلانی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از راه‌اندازی سامانه‌ای اینترنتی برای فروش محصولات صنایع‌دستی هنرمندان استان خبر داد و گفت: این سامانه با همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری،‌ اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و فناوری اطلاعات و ارتباطات گیلان راه‌اندازی شده است.

حسینی با بیان اینکه سامانه اینترنتی فروش محصولات صنایع‌دستی گیلان در جریان برگزاری جشنواره مهارت‌آموزی گردشگری به بهره‌برداری می‌رسد ابراز داشت: جشنواره مهارت‌آموزی گردشگری با حضور یکصد نفر از هنرمندان صنایع‌دستی گیلان 8 اسفند در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

وی رویکرد اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در سال آینده را تمرکز بر روی افزایش ارائه آموزش‌‌‌های کاربردی به روستائیان اعلام کرد و افزود: سالانه 40 هزار نفر در گیلان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند می‌شوند که 15 درصد از این میزان در سال 98 به روستاهای گیلان اختصاص داده شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان داشتن چندین منبع درآمدی برای روستائیان را زمینه‌ساز ارتقاء سطح اقتصادی و معیشتی آنان دانست و خاطرنشان کرد:‌ با ارائه مهارت‌های شغلی و ایجاد بستر فعالیت برای تولید صنایع‌دستی اقتصاد خانوارهای روستایی در استان گیلان به نحو چشمگیری رشد پیدا می‌کند.