مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس، به مسائل و حواشی مطرح شده پیرامون انتصابات استاندار گیلان از سوی چند تن از نمایندگان مجلس واکنش نشان داد.

گیل نگاه نوشت:مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس، پیرامون مسائل و حواشی مطرح شده پیرامون انتصابات استاندار گیلان از سوی چند تن از نمایندگان مجلس، گفت: استانداران غیر بومی استان گیلان سابقه شان در زمینه به کارگیری نیروهای بومی و غیربومی مشخص است. حتی در زمان یکی از استانداران غیر بومی تقریبا تمام فرمانداران از مازندران انتخاب شده بودند اما سالاری از همه کمتر از نیروهای غیربومی استفاده کرده است که حتی در این موضوع از برخی استانداران بومی هم کمتر اتکا به نیروهای غیرگیلانی داشته است و تاکنون تنها در یک پست معاون سیاسی از فرد غیر بومی استفاده کرده است که در این یک مورد هم برای حفط او تلاش کرد اما برخی از همکاران خودمان با معاون بومی مخالفت کردند.

او در عین حال افزود: بسیاری از گیلانیان در استان های دیگر معاون استاندار و…هستند آیا باید بگوییم آنها برکنار شوند چون هر فردی تنها باید در استان خودش به کار گرفته شود؟

تلاش برای حضور بانوان و جوانان در بخش مدیریتی

نماینده لنگرود رویکرد جوان گرایی سالاری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سالاری تلاش می کند که حضور جوانان و بویژه بانوان در بخش مدیریتی پررنگ تر باشد که سیاستی ارزشمند و درست است.بالاخره یک روز باید تبعیض زنان در برابر مردان و نیز موانع مدیریت جوانان برداشته شود و خوشبختانه دیدیم که گیلان رتبه اول را در استان های کشور کسب کرد که دستاورد مثبتی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: بحث دیگری که مطرح می شود در مورد انتصاب چند جوان در بخشداری و ادعای انتصاب غیر قانونی آنان است. به عنوان نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی می گویم در این مورد هیچ کار غیرقانونی صورت نگرفته است. از سوی دیگر آیا سالاری از بوشهر برای بخشداری ها نیرو آورده است یا جوانان همین استان خودمان هستند که مورد توجه دولت قرار گرفته اند؟

نماینده ادوار لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندار گیلان تحرک و پویایی خوبی در مدیریت استان دارد گفت: سالاری فردی جوان، با انگیزه و پرتلاش است و با وجود بضاعت مالی فعلی دولت تلاش می کند تا موثر واقع شود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه همه باید در این شرایط به دولت کمک کنیم گفت: ۱۳ نماینده ،استاندار و نماینده محترم ولی فقیه باید تلاش کنیم که باری از دوش کشور برداریم نه اینکه خودمان به مشکلات موجود اضافه کنیم زیرا اگر مسائل حاشیه ای پررنگ شود ضررش به مردم می رسد.

توهینی در صحبت های استاندار ندیدم

این نماینده مجلس همچنین در مورد ادعای توهین استاندار به نمایندگان گفت: من صوت کامل صحبت های استاندار را گوش دادم؛ توهینی در صحبت های ایشان ندیدم و برداشتم این است که او در آن جلسه قصد داشت تا در مورد مسئله به وجود آمده در مورد بخشداران جوان رفع ابهام کند و اهمیت همگرایی و پیگیری همه افراد اثرگذار استان را خواستار شد.