دولت یازدهم تلاش دارد تا با ارائه راهکارهای قانونی از این سازمان ها حمایت کند که شناخت بهتر سازمان های مردم نهاد از حمایت های قانونی دولت، کمک بسیار خوبی برای کیفیت بخشی به فعالیت آنان است

به گزارش ندای گیلان،سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در آغاز دومین کارگاه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد گیلان گفت: سازمان های مردم نهاد، یاریگر دولت در کاهش مشکلات اجتماعی هستند.

 یونس رنجکش در افتتاح این کارگاه هدف از برگزاری این دوره ها را آشنایی سازمان های مردم نهاد با مباحث مربوط به حوزه فعالیت شان برشمرد و اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد در صورتی می توانند در فعالیت های خود موفق باشند که از هر نظر دارای توانمندی های بالا باشند.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم در توانمندسازی سازمان های مردم نهاد، آشنایی آنان با قوانین و مقررات دستگاه های اجرایی است که به نوعی می توانند از این سازمان ها حمایت کنند.

رنجکش سازمان های مردم نهاد را همراه دولت در کاهش مشکلات اجتماعی و حرکت در مسیر توسعه دانست و گفت: دولت یازدهم تلاش دارد تا با ارائه راهکارهای قانونی از این سازمان ها حمایت کند که شناخت بهتر سازمان های مردم نهاد از حمایت های قانونی دولت، کمک بسیار خوبی برای کیفیت بخشی به فعالیت آنان است.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تصریح کرد: بر این اساس تلاش داریم با آشنایی این سازمان ها با مقررات و قوانین دستگاه های اجرایی و چگونگی واسپاری بخشی از خدمات دستگاه های اجرایی به این سازمان ها در مسیر توانمندسازی آنان گام برداریم.

به گفته رنجکش در این دوره، ۶۰ نفر از مدیران عامل سازمان های مردم نهاد با قوانین کار، تامین اجتماعی، مالیات و ثبت شرکت ها از سوی کارشناسان این حوزه آشنا شدند.