آیت‌الله فلاحتی در دیدار با اعضای انجمن نابینایان گیلان:

سازمان‌های دولتی باید به معلولان توجه داشته باشند/ روشندلان نیازی به ترحم ندارند

  پرینت
سازمان‌های دولتی باید به معلولان توجه داشته باشند/ روشندلان نیازی به ترحم ندارند
شناسه خبر : 97657 | تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۸:۵۵ |
نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: سازمان‌های دولتی همان‌گونه که به بخش‌های مختلف جامعه خدمت‌رسانی می‌کنند باید به معلولان توجه داشته باشند.

به گزارش ندای گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با اعضای انجمن نابینایان و کم‌بینایان استان با اشاره به اینکهمعلولان به‌ویژه روشندلان نیازی به ترحم ندارند اظهار کرد: معلولان بخشی از آحاد جامعه هستند.

وی ادامه داد: نباید نگاه ترحم‌آمیز نسبت به معلولان به‌ویژه روشندلان داشته باشیم و این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است.

تقویت انجمن‌های مردم‌نهاد در راستای ارائه خدمت به معلولان

امام جمعه رشت، خواستار تقویت انجمن‌های مردم‌نهاد در راستای ارائه خدمت به معلولان شد و افزود: سازمان‌های دولتی همان‌گونه که به بخش‌های مختلف جامعه خدمت‌رسانی می‌کنند باید به معلولان توجه داشته باشند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه مردم گیلان بلندمنش، خوش‌فکر و دارای همت بلند هستند، تصریح کرد: بسیاری از خیران گیلانی ایثار می‌کنند و باید آنها را در این مسیر تشویق کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، شفاف‌سازی را از امور مهم در اعتمادسازی عنوان کرد و متذکر شد: مردم با مشاهده خدمت‌رسانی نهادها به اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند، تلاش بیشتری در این مسیر انجام می‌دهند.

ارائه مشاوره ژنتیکی به نابینایان و کم بینایان گیلان

رئیس سازمان بهزیستی گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: فعالیت بهزیستی در راستای حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی و معلولان است.

محمدرضا پارسی به پوشش ۴۰ هزار نفر معلول توسط بهزیستی گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ نفر نابینا و کم بینا زیر پوشش بهزیستی استان هستند.

وی از اجرای طرح مشترک بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی به منظور ارائه خدمات مشاوره ژنتیکی به نابینایان و کم بینایان گیلان خبر داد و بیان کرد: بخشی از نابینایی‌ها وراثتی است و طرح مذکور در راستای آگاهی‌رسانی به نابینایان و کم بینایان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی گیلان با اشاره به ارتباط خیران با انجمن‌های مردم‌نهاد، تصریح کرد: انجمن‌های مردم‌نهاد برای ارائه خدمت بهتر به معلولان نیازمند حمایت مسؤولان هستند.

برچسب ها
نوشته های مشابه
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه بسته شده است.