سرهنگ فلاح کرمی سارقین غیر بومی را یکی دیگر از معظمات امنیتی استان عنوان كرد .

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،سرهنگ فرهاد فلاح کریمی رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به  فرمايش امام صادق (ع) گفت :سه چيز مهم به نام امنيت ،عدالت و رفاه از مهم ترين مسائل زندگي است كه مردم به آن نياز دارند،یعنی اولین نیاز آدمیت در حوزه زندگی ،امنیت است،سپس عدالت  و مادامیکه امنیت نباشد دادگستری و پلیس معنا ندارد و همچنين سومین کار ویژه هر حکومتی رفاه و آسایش شهروندان مي باشد.

وي افزود:پليس در راستای اجرای ماموریت هم افزایی داشته و همه کارهای ما پیوسته و وابسته است.

فلاح كريمي اظهار داشت:اگرچه پوشش لباس های ما متفاوت است ولی در اجرای ماموریت همه ما بدنبال تامین امنیت شهروندان هستیم .

اين مقام مسئول بيان داشت:در همین راستا ناجا در سد معبر چند قرارگاه  تشکیل داده ،قرارگاه مبارزه با سرقت و قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هدف از ایجاد این قرارگاه‌ها وجود هم افزایی و همپوشانی بين ما مي باشد كه بتوانيم ظرفیت امنیت استان را بالا ببریم.

فلاح كريمي افزود:دهیاران در روستاها نمایندگان حاکمیت هستند ،در حکومتهای مختلف تعارف متعددی از حکومت است و ما در جامعه اسلامی یکی از مهمترين وظايفمان تامین امنیت است.

وي تصريح كرد:دهیاران در راستای خدمات رسانی و انتقال مشکلات و حل مشکل روستاییان در تلاش هستند .

 

**سارقین غیر بومی را یکی از معضلات استان

پليس آگاهي استان اذعان داشت:اولین چیزی که امنیت را بهم میزند سرقت است. سرقت در همه جوامع یکی از شاخصه های سنجش نا امنی است و دومین موضوع بحث مواد مخدر است  که بيشتر در روستا وجود دارد.

وي به نابودي اراضي مزروعی و ملي كشور اشاره كرد و گفت:امروزه یکی از معضلات استان گیلان نابودي اراضی مزروعی و ملی است و دوستان در دهیاری باید حافظ اين منافع باشند.

فلاح کرمی سارقین غیر بومی را یکی دیگر از معظمات استان عنوان كرد و افزود: یک قتل زنجیرهاي انجام شده بود كه بمدت 4 ماه تلاش کردیم تا منزلش را پیدا کردیم و کنترل جمعیت یکی از وظایف شورا و دهیار ها است .

اين مقام مسئول يادآور شد:امروزه 24 درصد سرقتهای ما از منازل و ویلای رها شده است.

فلاح كريمي اظهار داشت:خواهشمندم از دهیاران که برای خود دفتری تشکیل بدهند و ورود و خروج افراد بیگانه را ثبت کرده و اهالی را مجاب کنند چنانچه منازل خود را میخواهند به غریبه اجاره بدهند حتما ثبت شود که توسط پلیس قابل رهگیری باشد.