مدیرعامل برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه از ۸ نیروگاه بزرگ و کوچک درحال بهره برداری هستیم که ظرفیت این ۸نیروگاه ۲۸۰۶ مگا ولت است گفت:در دو سال گذشته 450 مگاولت آمپر به ظرفیت فوق توزیع برق گیلان افزوده شد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،عظیم بلبل آبادی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان پیش از ظهر امروز  در نشت خبری با جمعی از اصحاب رسانه  استان اظهار داشت:  از ۸ نیروگاه بزرگ و کوچک درحال بهره برداری هستیم که ظرفیت این ۸نیروگاه ۲۸۰۶ مگا ولت است و بزودی نیروگاه جدید ۲۵مگاواتی هم به‌ جمع تولید اضافه خواهد شد که با سرمایه گذاری در بخش خصوصی با هزینه ۱۰۰میلیارد تومان بهره برداری می‌شود.
وی با بیان اینکه از جمله وظایف ما تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکین در سطح انتقال و فوق توزیع است گفت:علی رغم تمام چالش هایی که بابت عدم وجود منابع مالی در سطح صنعت برق کل کشور  وجود دارد موفق شدیم در سال گذشته ۹۶ میلیارد تومان پروژه را به بهره برداری برسانیم.

24 میلیارد تومان پروژه برق منطقه ای آماده افتتاح است

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان افزود: 24 میلیارد تومان پروژه هم مورد بهره‌برداری قرار گرفته است که هنوز افتتاح رسمی نشده اند.

این مقام مسئول از رشد 7 درصدی صنایع سنگین گیلان در سال گذشته نسبت به سال 96 خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه درسال رونق تولید به سر می‌بریم این آمار خوبی است.

450 مگاولت آمپر به ظرفیت برق گیلان افزوده شد

بلبل آبادی درادامه با بیان اینکه درسال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان پروژه و طرح در سطح انتقال  بهره برداری قرار گرفته است گفت:همچنین موفق شدیم در سال ۹۶ و۹۷ جمعا ۴۵۰مگاولت آمپر بر ظرفیت فوق توزیع اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه  در بخش تولید با هیچگونه چالش و کمبودی مواجهه نیستیم خاطرنشان کرد:اما در بخش شبکه انتقال وفوق توزیع به دلیل مشکلات مادی که درحقیقت میزان سرمایه گذاری در شبکه ها مناسب نیست با چالش مواجه هستیم که طبیعی است که نیاز به سرمایه گذاری های بیشتری دارد.

افتتاح 300 میلیارد تومان پروژه جدید برق منطقه ای دو سال آینده

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان افزود:درسال ۹۷ علی رغم مشکلات مادی این شرکت در راستای تولید برق پایدار در بحث توسعه و احداث پروژه های ۳۰۰‌میلیارد تومان پروژه جدید را به مناقصه گذاشتیم.

وی خاطرنشان کرد: صنعت برق بسیار پرهزینه است ما برای احداث پروژه ها یمان حدود ۶ تا۷ سال زمان نیاز داریم و باید باتوجه به این در مصرف برق صرفه جویی کنیم.

بهره برداری از پست 80مگاوات آمپری صومعه سرا تا ماه آینده

بلبل آبادی با بیان اینکه پروژه ها شروع شده وتا حداکثر ۲سال آینده به بهره برداری می رسند تصریح کرد:همچنین بزودی طی یک ماه آینده پست جدید ۶۳ به ۲۰ کیلو ولت Gisصومعه سرا باظرفیت ۸۰ مگا وات آمپر هم‌ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل در دی ماه سال ۹۶ با ایده‌ای جدید اقدام به بهره گیری از ظرفیت آزاد تجهیزات موجود و در حال بهره برداری در شبکه‌های استان کردیم، افزود: بر همین اساس در تابستان ۹۷ علیرغم پرباری پست‌های آستارا و لاهیجان با جابه جایی ترانسفورماتورها کم بار موفق شدیم این مشکل را تنها با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برطرف کنیم.