رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به ساخت هزار و ۴۶۵ واحد مسکونی در زمین های نسقی رشت گفت: کارگروهی برای تعیین وضعیت این زمین ها تشکیل شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حجت الاسلام حمزه خلیلی در نشست بررسی مشکلات ساختمان‌های نسقی در رشت اظهار کرد: هزار و ۴۶۵ واحد مسکونی در این شهر در زمین‌های نسقی ساخته شده و به دلیل بلاتکلیفی، انشعابات آب و برق و گاز ندارند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان‌های مرتبط ظرف دو هفته وضعیت خانه‌های نسقی مشخص شود، افزود: وضعیت این خانه‌ها هر چه زودتر در این فصل سرد سال می‌بایست تعیین و تکلیف شود.

حجت الاسلام خلیلی به ساخت و سازهای غیرمجاز انبوه سازان در گیلان اشاره کرد و ادامه داد: کمبود نظارت‌ها سبب ساخت خانه‌های بی کیفیت و یا بدون مجوز شده و جان بسیاری از ساکنان این خانه‌ها در خطر است.

رئیس کل دادگستری گیلان تاکید کرد: دستگاه قضا با سازندگان بناهای غیرمجاز بطور جدی برخورد خواهد کرد.

ایجاد بسترهای قانونی برای انشعاب آب، برق و گاز به منازل نسقی

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز گیلان هم در این نشست گفت: دستگاه قضا تلاش می‌کند تا بسترهای قانونی، برای انشعاب آب، برق و گاز به منازل نسقی فراهم شود.

مسعود کاطمی معاون امور عمرانی استانداری گیلان هم در این نشست با اشاره به اهتمام دستگاه‌های متولی برای تعیین تکلیف این خانه‌ها گفت: دستگاه‌ها عزم جدی دارند تا معضل خانه‌های نسقی حل شود و مردم بدون دغدغه بتوانند امتیاز انشعاب آب و برق وگاز را دریافت کنند.