رئیس بسیج علمی و فناوری سپاه قدس گیلان با اشاره به ساخت پهپاد سم پاش، گفت: این پهپاد اتوماتیک بوده و گنجایش ۱۷ لیتر سم را دارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سید جلیل قاسمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان بسیج کشاورزی و علم و فناوری همواره یکی از حامیان کشاورزان در سطح کشور بوده است، گفت: این حمایت‌ها در راستای تقویت بخش کشاورزی و کمک به رفع مشکلات موجود ادامه خواهد داشت.

رئیس بسیج علمی و فناوری سپاه قدس گیلان با اشاره به ساخت پهپاد سم پاش توسط سازمان بسیج علم و فناوری، گفت: از آنجایی که سم پاشی درست نقش مهمی در افزایش بهره وری محصولات دارد لذا پهپاد سم پاش توسط این مجموعه طراحی و ساخته شد.

وی با اشاره به نحوه عملکرد پهپاد سم پاش بیان کرد: این سم پاش کاملاً اتوماتیک است و گنجایش ۱۷ لیتر سم را دارد و یک هکتار اراضی کشاورزی را ظرف مدت ۱۰ دقیقه به طور کامل سم پاشی می‌کند.

قاسمی با بیان اینکه عملکرد پهپاد سم پاش ساخته شده دقیق و کاملاً اتوماتیک است، تصریح کرد: سم پاشی مزارع و اراضی کشاورزی با این پهپاد منجر به کاهش ۳۰ درصدی مصرف سم در باغات کشاورزی می‌شود.

وی با بیان اینکه این پهپاد سم پاش بومی بوده و قابلیت تجاری سازی دارد، عنوان کرد: عملکرد دقیق این دستگاه باعث می‌شود که با کاهش آفات، تأثیر خوبی بر افزایش تولید محصولات بگذارد و این موضوع در شرایط فعلی حائز اهمیت بالایی است.

رئیس بسیج علمی و فناوری سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه جوانان نخبه زیادی در سطح استان هستند که باید مورد حمایت مسئولین قرار گیرند، افزود: سازمان بسیج علمی و فناوری سپاه قدس گیلان از هیچ تلاشی در راستای حمایت از نخبگان علمی در گیلان دریغ نمی‌کند.