دولت های کره جنوبی و ژاپن از دومین اجلاس سران آمریکا و کره شمالی که قرار است اواخر فوریه (اوایل اسفند) برگزار شود استقبال کردند.

به گزارش ندای گیلان، دولت کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد این کشور از تلاش ها برای برداشتن گام هایی محکم در مسیر غیر هسته ای سازی کامل و صلح دائم در شبه جزیره کره حمایت می کند.
سخنگوی کاخ آبی (کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی) اعلام کرد در شرایطی که آمریکا و کره شمالی درگیر ارتباطی تنگاتنگ برای برگزاری دومین نشست سران هستند ‘مون جائه این’ رییس جمهوری کره جنوبی از ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی برای سفر به کشورش دعوت کرده است.
کارشناسان معتقد هستند این سفر پیش از نشست دوم کیم و ترامپ برگزار خواهد شد، قبل از نشست نخست سران کره شمالی و آمریکا در سنگاپور، سران دو کره نیز با یکدیگر دیدار کرده بودند.
در عین حال یک مقام ارشد وزارت خارجه ژاپن نیز یک گفت و گوی تلفنی با استفان بیگن، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی داشت.
‘کنجی کاناسوگی’، رئیس دفتر امور آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن پیرامون آمادگی آمریکا برای برگزاری این اجلاس سران توضیحاتی دریافت کرد.
این دو موافقت کردند که در مورد گام های مربوط به روند غیر هسته ای سازی با یکدیگر همکاری کنند.
دیدار دوم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی قرار است اواخر فوریه (اوایل اسفند) در مکانی که بعدا اعلام خواهد شد برگزار شود.
در همین راستا و به منظور هماهنگی دومین نشست سران، «کیم یونگ چول» مشاور ارشد رهبر کره شمالی روز جمعه به وقت محلی با ‘مایک پمپئو’ وزیر امور خارجه آمریکا و «استفان بیگن» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در واشنگتن دیدار کرد.
ترامپ در تازه ترین اظهاراتش در مورد این نشست گفت که مکان دومین دیدار تعین شده است اما بعدا اعلام خواهد شد.