سرپرست معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی زیر ساخت های استان را طبق آمارها عالی عنوان کرد و گفت: می بایست با پتانسیل خوب موجود و استفاده از منابع مالی بخش خصوصی فعالیت بیشتری داشته باشند؛ اما شاهد آن هستیم که با تسهیلات موجود جذب صورت نمی گیرد.

به گزارش ندای گیلان،سرپرست معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه هماهنگی دستگاه ها و سیاست گذاری ها خود را در بازار نشان می‌دهد افزود: در داخل بدنه باید حلقه و زنجیره وجود داشته باشد چرا که مردم نمود آن را در بازار مشاهده می‌کنند.

کاظم نژاد با اشاره به قانون تمرکز در کنار هم قرار دادن صنعت و بازار اظهار داشت: صنایع و بازرگانی وقتی باهم دیده شوند و زیر ساخت های کافی وجود داشته باشد می‌توان بازار را به سمت درستی هدایت کرد.

وی زیر ساخت های استان را طبق آمارها عالی عنوان کرد و ادامه داد: می بایست با پتانسیل خوب موجود و استفاده از منابع مالی بخش خصوصی فعالیت بیشتری داشته باشند اما شاهد آن هستیم که با تسهیلات موجود جذب صورت نمی گیرد.

سرپرست معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق را یاد آور شد و گفت: تمام مبادرات باید در سامانه انجام شود و وزارتخانه در شفاف سازی نهاده ها دقیق عمل کرده تا بتوان به درستی رصد و پایش کرد.

وی اتحادیه اقتصادی اوراسیا را از ظرفیت های خوب صادرات برشمرد و ادامه داد: استان های شمالی ما باید مزیت های اتحادیه اوراسیا را مغتنم شمرده و ظرفیت های خود را بشناسند چراکه در این مذاکرات سخت، امتیاز دادیم تا امتیاز بگیریم پس باید با تمام توان از آن استفاده کنیم.

کاظم نژاد یکی از موضوعات وزارتخانه در صادرات را بازار هدف پایدار و استمرار صادرات دانست و افزود: اوراسیا برای ما بازاری با ۱۸۵ میلیون نفر در ۵ کشور فراهم کرده که تقاضا برای کالاهای ما فراهم است و در ادامه همت بیشتر بخش خصوصی را می طلبد.

وی با بیان اینکه در تنظیم بازار سال آینده ما مرجع پاسخگو نیستیم اما وظیفه خود میدانیم تا آرامش را برای مردم فراهم کنیم اظهار کرد: در دهه مبارک فجر ۱۰۰ هزار تن به ظرفیت سردخانه های کشور اضافه شد تا در ذخیره سازی اقلام مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان با تولیدات خوب سیب و پرتقال به مشکل بر نخوریم.