استاندار گیلان با اشاره به اینکه تمامی اموال در اختیار نهادها و دستگاه های اجرایی متعلق به عموم مردم است گفت: فضاهای قابل استفاده در بخش ورزشی که در دستگاه‌های اجرایی موجود است باید ضمن شناسایی در قالب برنامه‌ریزی مشخص در ساعات غیراداری در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش ندای گیلان،مصطفی سالاری در دیدار رییس فدراسیون ورزش های همگانی کشور با اشاره به اینکه در ورزش همگانی تمرکز بر افزایش زیرساخت ها نسبت به استفاده از امکانات موجود در فعالیت های ورزشی بیشتر است افزود: از ظرفیت شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و آموزش و پرورش در برگزاری مسابقات محلی رشته‌های پرطرفدار استفاده کنیم.

وی بر ضرورت تهیه تقویم برگزاری مسابقات ورزشی محلی توسط ورزش و جوانان تاکید و تصریح کرد: با درنظرگرفتن هدایا برای قهرمان رقابت‌های ورزشی و نظارت بر اجرای مسابقات بین جوانان روستایی شور و نشاط خوبی در میان آنان ایجاد می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به محدودیت منابع اعتباری در خصوص احداث پایگاه ورزش همگانی گفت: احداث این پایگاه در خارج از محدوده شهری نیازمند امکانات اردوگاهی و حمل و نقل است که قطعاً با احداث آن نیز مورد استقبال قرار نمی گیرد.

وی ایجاد فضاهای سبز با امکانات ورزشی در کنار لایروبی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب را اقدامی موثر در مسیر توسعه ورزش های همگانی عنوان و خاطرنشان کرد: منابع حاصل از ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده باید بر توسعه فعالیت های ورزشی تمرکز شود.

در این دیدار رییس فدراسیون ورزش همگانی کشور با قدردانی از نگاه استاندار گیلان در حمایت از توسعه فعالیت های ورزش همگانی گفت: توسعه ورزش همگانی نقش بسزایی در افزایش سطح نشاط، سلامت و پویایی مردم دارد.

علی مجدآرا با بیان اینکه برای تدوین سندهای تحول ورزش همگانی حدود ۷ هزار ساعت وقت گذاشته شده است افزود: اعتبارات خوبی همچون ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده برای اجرای طرح های توسعه ورزش همگانی وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی ایجاد جاده سلامت ورزش همگانی در هر شهرستان را یک گام موثر در توسعه این بخش ارزیابی کرد و اظهار داشت: با هماهنگی و حمایت شهرداری ها برنامه های همگانی را افزایش می دهیم.

مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در این دیدار از ارتقاء رتبه گیلان از جایگاه 21 به 6 کشور با اجرای برنامه‌های مختلف خبر داد.

در پایان این دیدار تندیس سفیر ورزش های همگانی از سوی رییس این فدراسیون به استاندار گیلان اهداء شد.