زنگ شکوفه‌ها در مدارس ابتدایی گیلان نواخته شد و بیش از 30 هزار کلاس اولی نخستین سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

به گزارش نداي گيلان:  مراسم زنگ شکوفه‌ها صبح امروز در دبستان پسرانه شاهد امام علی (ع) ناحیه یک رشت با حضور مدیران محلی و استانی نواخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در حاشیه مراسم مذکور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک بازگشایی مدارس گفت: امروز نخستین روز تجربه کسب علم و دانش برای دانش‌آموزان کلاس اولی است.

مهدی حاجتی با بیان اینکه امروز در تمام مدارس ابتدایی گیلان مراسم جشن شکوفه‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: حضور خانواده‌ها در کنار فرزندان برای آنها به نوعی دلگرمی است.

وی از ورود بیش از 30 هزار کلاس اولی به مدارس گیلان خبر داد و افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده است امروز تمام مدیران در مدارس مختلف شهرهای خود حضور می‌یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان درباره زمان بازگشایی دیگر مدارس خاطرنشان کرد: از روز اول مهرماه مدارس برای بازگشایی آماده است و معلمان طبق برنامه سر کلاس حاضر می‌شوند.

وی درباره توزیع کتاب‌های درسی تصریح کرد: کتاب‌های پایه نخست ابتدایی در مدارس و کتاب‌های متوسطه در بازار توزیع شده است.

حاجتی خاطرنشان کرد: کتاب‌های پیش‌دبستانی نیز با ثبت‌نام اینترنتی توزیع می‌شود و کتاب فنی و کاردانش بر اساس نیاز هنرستان توزیع شده است.

به گفته این مسئول، 30 هزار و 300 نفر کلاس اولی در سامانه سنا ثبت‌نام کرده‌اند که نشانه کاهش جمعیت دانش‌آموزی گیلان نسبت به سال گذشته است.

 مراسم جشن غنچه‌ها نیز امروز در رشت برگزار می‌شود.