رئیس‌جمهور گفت: دیدیم که با قطع گاز وراداتی از سوی خارج ما به مشکل برنخوردیم. زنگنه در این حوزه اقدامات موثری داشته است.

به گزارش ندای گیلان،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح روز سه شنبه در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در دفاع از وزیر پیشنهادی نفت اظهار داشت: بیژن زنگنه کار بسیار بزرگی در حوزه نفت انجام داده است. من در آغاز دولت یازدهم در مجلس عرض کردم که به چه دلیل اصرار دارم در حوزه نفت ایشان وزیر باشند. من از تخصص و خبرگی ایشان باخبر هستم.

وی ادامه داد: ما کارهای بسیار خوبی در دولت قبل در حوزه نفت انجام داده‌ایم. در حوزه گازوئیل توانستیم به صادرات برسیم. ان‌شاالله در حوزه بنزین هم همین طور خواهد شد. دیدیم که اممسال با قطع گاز از خارج مشکلی برای ما پیش نیامد. اقدامات خوبی در این حوزه برای استانها و روستاها انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: زنگنه قولی داد که در دولت پیش نشد به انجام برسد و ان‌شاالله اینکار در دولت بعد به انجام می رسد و آن هم اتصال لوله نفت به جاسک است. ما نباید صادرات‌مان را فقط به خلیج فارس ببینیم. از سوی دیگر مسئله فلرها هم وجود دارد که مقام معظم رهبری بسیار روی آن حساس هستند. باید در این حوزه سرمایه گذاری کنیم.

رئیس‌جمهور همچنین تصریح کرد: من از ایشان می‌خواهم که باز به موضوعاتی مثل مناطق مشترک، بازیافت‌ها، حفظ سهم ایران در اپک، میدان گاز جنوبی، نوسازی بخش‌های فرسوده  نفت و هدر رفت گاز و همچنین تمرکز بر انتقال فناوری و همکاری با وزارت نیرو که ان‌شاالله بیطرف مسئول آن خواهد بود، داشته باشد.