مرد افغان در تشریح دلایل خود برای قتل همسرش گفت:زنم را با چند جوان در حالی دیدم که…

به گزارش سرویس حوادث ندای گیلان،مرد افغان که در پرونده قتل همسرش در باغ شهریار به اعدام محکوم شده بود، پس از تحمل حبس 10 ساله، به دلیل ناتوانی خانواده مقتول در تأمین نصف پول دیه، با قید وثیقه آزاد خواهد شد.

بهمن سال 86، عبدالله 37 ساله در درگیری با همسر جوانش به نام «ظریفه» در یکی از باغ‌های شهریار، او را با ضربات میله‌ای فلزی به قتل  رساند. صاحب باغ که شاهد این درگیری و قتل بود بلافاصله پلیس  را در جریان گذاشت و مرد افغان دستگیر شد. با توجه به اسناد موجود در پرونده و اعترافات متهم، حکم قصاص او با درخواست اولیای دم در جلسه اول دادگاه صادر شد.

این مرد ادعا کرد که روز جنایت همسرش را داخل ماشین چند جوان دیده و وقتی او به داخل خانه رسیده با میله فلزی به جانش افتاده است.

پس از 10 سال از صدور این حکم، با توجه به اینکه مقتول زن بوده و خانواده‌اش توانایی پرداخت نصف پول دیه او را نداشتند اجرای حکم بلاتکلیف مانده بود. به همین دلیل متهم پس از 10 سال زندان  خواستار تعیین تکلیف پرونده‌اش شد. با این درخواست صبح دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری به ریاستقاضی  قربانزاده و غفاری مستشار او مورد رسیدگی قرار گرفت و قضات با توجه به ناتوانی خانواده مقتول در پرداخت نصف دیه، مرد افغان را به 100 سال زندان محکوم کردند. با توجه به اینکه متهم مدت محکومیت تعیین شده را گذرانده بزودی با قرار وثیقه آزاد خواهد شد