سید ولی اله عظمتی در فروردین ماه ۱۳۴۰ در خانواده ای مذهبی و دوستدار اهل بیت (علیهم السلام) به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی را در شهر ماسال گذراند

همراه با کاندیداها ندای گیلان:زندگی نامه سید ولی اله عظمتی

azematisavabeghl

سید ولی اله عظمتی در فروردین ماه  ۱۳۴۰  در خانواده ای مذهبی و دوستدار اهل بیت (علیهم السلام) به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی را در شهر ماسال گذراند. وی با نزدیک شدن به پیروزی انقلاب و شدت گرفتن مبارزات در بسیاری از راهپیمایی ها و تظاهرات حضور پررنگ و تاثیرگذار داشت .
پس از پیروزی انقلاب با توجه به محرومیت های بسیار منطقه به عنوان یکی از موسسین جهاد سازندگی فعالیت خود را در جهاد سازندگی آغاز نمود. پس از آن با تشکیل سپاه و بسیج مستضعفین وارد بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و در طول دفاع مقدس، مسئولیت های مختلفی در مناطق گوناگون منجمله جبهه های غرب و جنوب و درگیری با منافقین داشت، که در این راه مقدس برادر و برادر خانم شان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
photo_2016-02-18_23-51-58

وی همواره عضویت در خانواده معظم شهدا و خدمت به ایثارگران را بزرگترین افتخارشان می دانند. وی پس از پایان جنگ تحمیلی مسئولیت های مختلفی نیز در شهرستانهای استان گیلان که در دو مرحله به عنوان فرماندار فعالیت داشت و آخرین مسئولیت ایشان بیش از ۵ سال به عنوان فرماندار شهرستان رشت در دوران دولت نهم و دهم بوده است.
بیشترین مسئولیت های اجرایی ایشان در ۱۵ سال اخیر در شهرستان رشت بوده است که از جمله آن میتوان به معاون هماهنگ کننده سپاه منطقه ی گیلان ، فرماندهی سپاه رشت و فرماندار شهرستان رشت اشاره نمود.
تحصیلات ایشان کارشناسی مدیریت دولتی، کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی بوده و در حال حاضر در مقطع دکترای حرفه ای مدیریت کسب و کار تحصیل می کنند. عظمتی در دوران فرمانداری شهرستان رشت تلاش بسیار جهت بهبود شاخص های توسعه و جبران عقب ماندگی های آن داشته است.

برنامه ها:

اشتغال لازمه نشاط و سلامت اجتماعی است

بصیرت‌ افزایی و توجه به مسائل دینی و اسلامی از سوی جوانان بهترین سلاح و سد در مقابله با تهدیدات نرم دشمنان است.

سید ولی اله عظمتی افزود:  این مهم باید از سوی خانواده ‌ها و جوانان این مرز و بوم به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد بسترهای اشتغالزایی در سطح شهرستان تاکید کرد و اظهارداشت: اشتغال لازمه نشاط و سلامت اجتماعی است.

عظمتی گفت:  انتظار مردم از مسئولان خدمت هرچه بیشتر در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌های جامعه  و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه و آبادانی بیش از پیش استان است.

وی  افزود: با توجه به اینکه مردم همواره در صحنه‌های مختلف حضور باشکوهی داشته‌ اند بنابراین می‌طلبد مسئولان نیز با خدمت شایسته به وفاداری مردم پاسخ دهند.

به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب امروز  ایران افتخارات بزرگی را در سطح منطقه کسب و به عنوان یک الگو برجسته در دنیا مطرح است.

 

گیلان نیازمند مدیریت دلسوزانه، لزوم تخصیص بودجه‌های جهشی برای توسعه

این خطه از شمال کشور از دیرباز به لحاظ امکانات، سرمایه های طبیعی، خدادادی و نیروی انسانی به عنوان استانهای برجسته کشور مطرح بوده است.

بنابراین برای مردم به ویژه قشر جوان، تحصیلکرده و دلسوز این استان جای سئوال است چرا با توجه به این همه امکانات، نیروهای نخبه و تحصیلکرده، گیلان از درجه توسعه یافتگی قابل قبولی برخوردار نیست. و در سایه وحدت می توان آینده روشنی را برای استان رقم زد.

سید ولی اله عظمتی افزود: توسعه سرمایه‌ گذاری و ایجاد توسعه پویا و مولد در استان نیازمند برنامه ‌ریزی‌های مدون و جامع است.

وی اظهار داشت: استان گیلان به ویژه شهرستان رشت با برخورداری از جاذبه ‌ها و ظرفیت ‌های گردشگری بسیار به عنوان کانون اصلی گردشگری درایران مطرح است، براین اساس استفاده و بهره ‌برداری ازاین پتانسیل ‌ها می‌ تواند کلیدی برای توسعه و آبادانی استان باشد.

اقتصاد پویا و مولد مهمترین عامل توسعه هر منطقه است

عظمتی با بیان اینکه اقتصاد پویا و مولد مهمترین عامل توسعه هر منطقه است، یادآورشد: بسترهای مناسب و زیرساختهای مطلوبی برای سرمایه گذاری در این شهرستان‌ وجود دارد که باید از این موقعیت ها به نحو مطلوب بهره برد.

وی ادامه داد: بکارگیری توانمندی ها و ظرفیت های بخش کشاورزی یکی از زمینه های اصلی حرکت توسعه در گیلان است که باید بیشتر به این موضوع توجه شود.

بدون شک استان گیلان دارای ویژگیهای خاص و مهم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است همینطور با وجود منابع غنی طبیعی، تنوع آب و هوایی، آب فراوان، معادن متنوع، نیروی کار جوان و فراوان و سرشار از قابلیت های گردشگری و غیره این استان نتوانسته به تناسب توانمندی ها و فرصت های خود از اقتصاد ملی سهم مناسبی کسب کند.

این خطه از شمال ایران به عنوان کریدور شمال – جنوب و یکی از مناطق مهم جغرافیایی – اقتصادی دارای ظرفیت های بالقوه و بالا در بخش های معدنی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری در عرصه ملی است.

بخش کشاورزی از بسترهای اصلی حرکت توسعه در گیلان است

مسائلی همچون  بیکاری، وضع نامناسب توزیع درآمد، عدم امکان به کارگیری قابلیت های اقلیمی و طبیعی در فرآیندهای صنعتی و کشاورزی، سهم نامتناسب از تولید ناخالص ملی، محدودیت های منابع مالی، اعتباری و سایر موارد همگی از محدودیت ها و نقاط ضعفی به شمار می آیند که در شرایط خطیر و حساس آینده که همراه با شرایط خاص خود خواهد بود، فرآیند باز تولید مدارهای توسعه نیافتگی را بیش از پیش در استان تداوم و شدت می بخشند.

همچنین برای آشنایی بیشتر با برنامه های ولی اله عظمتی،متن گفتگوی این کاندیدای محبوب رشتی را با احصاب رسانه بخوانید (کلیک کنید)