مدیر مسؤول روزنامه گیلان امروزگفت: زنجیره‌ای از ترس، محافظه‌کاری، ملاحظه‌کاری، منفعت‌جویی و مصلحت‌جویی در نشریات گیلان ایجاد شده است.

به گزارش ندای گیلان به نقل از فارس،محمدکاظم شکوهی‌راد امشب در دیدار با احمد سیاوش‌پور رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه نگاه مسؤولان به مطبوعات با نگاه جامعه به آن تفاوت کلی دارد اظهار کرد: اکنون نشریات خنثی شدند و فعال، کارآمد و جریان‌ساز نیستند.

وی، خبرهای منتشر شده در نشریات گیلان را به طور مشخص شده و بولتنی عنوان کرد و افزود: مطالب بیشتر مربوط به دستگاه‌ها است.

مدیر مسؤول روزنامه گیلان امروز با بیان اینکه قانون مطبوعات دارای اشکال جدی است، تصریح کرد: قانون مطبوعات باید بازخوانی شده و حقوق نویسنده، مدیر مسؤول، صاحب حق بیرونی و حقوق عمومی مشخص شود.

شکوهی‌راد، تغییر در نشریات را به دلیل جوسازی‌های سیاسی در مقاطعی در کشور خواند و بیان کرد: نشریات نتوانستند منقح شوند و اشکال‌ها و ایرادها در آنها بارز است.

وی با اشاره به اینکه مدیران و مسؤولان گیلان تحمل کمترین انتقاد را ندارند، متذکر شد: اگر نشریات خنثی شوند دیگر نمی‌توانند بنویسند.

مدیر مسؤول روزنامه گیلان امروز یادآور شد: تعهد کردیم در چارچوب قانون جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشته باشیم و به آن پایبند هستیم.

شکوهی‌رای با تأکید براینکه علیه کسی نیستیم، خاطرنشان کرد: تعارف‌ها را باید کنار بگذاریم و به دلیل اینکه نمی‌توانیم بنویسم مردم به سایت‌های غیر رسمی مراجعه می‌کنند.

وی به وجود 279 نشریه مکتوب در گیلان اشاره کرد و گفت: شمارگان نشریات مذکور مشخص نبوده و اگر شمارگان تمام آنها را کنار همدیگر بگذاریم به اندازه یک روزنامه با انتشار متوسط نیست.

مدیر مسؤول روزنامه گیلان امروز با بیان اینکه بخشی از مشکلات به مرور ایجاد شده است، تصریح کرد: زنجیره‌ای از ترس، محافظه‌کاری، ملاحظه‌کاری، منفعت‌جویی و مصلحت‌جویی در نشریات گیلان ایجاد شده است.