دلم می خواست بپرسم بعد از گذشت این همه سال با توجه به دیدگاه امام ، جایگاه واقعی زن ایرانی کجاست !؟ دلم می خواست بپرسم چرا به زن ایرانی آنچنان که باید در کشورش اهمیت داده نمی شود!؟ چند درصد زن ایرانی نخبه و فرهیخته از امکانات خاص برخوردارند!؟

ندای گیلان:دلم می خواست بپرسم بعد از گذشت این همه سال با توجه به دیدگاه امام ، جایگاه واقعی زن ایرانی کجاست !؟ دلم می خواست بپرسم چرا به زن ایرانی آنچنان که باید در کشورش اهمیت داده نمی شود!؟ چند درصد زن ایرانی نخبه و فرهیخته از امکانات خاص برخوردارند!؟

در حاشیه ی دیدار سید حسن خمینی با زنان نخبه و فرهیخته

ژیلا طبسی : عصر دوشنبه 11 خرداد ماه برای اولین بار در پی دعوتی با چند تن از بانوان ، به جماران رفتیم . این بار خبرنگار نبودم . نخبگی و فرهیختگی اش را هم نمی دانم اما هر چه بود لای بانوان نخبه و فرهیخته سراز جماران درآوردم . قبل ازنوه ی امام دوبانوی ایرانی از دیدگاه امام نسبت به زن ایرانی و اهمیت جایگاه زنان سخنانی ایراد کردند. نوبت به سید حسن که رسید او نیز از جایگاه و منزلت زن نزد امام صحبت کرد. از این که چه قدر پدر بزرگشان به امر تحصیل و حضور موثرشان در جامعه معتقد بودند و همیشه اصرار داشتند که زن ایرانی باید همچون مرد ایرانی به جز در امر جهاد در بقیه ی صحنه ها حاضر باشد .
سید حسن خمینی از پیشی گرفتن خانم های ایرانی در تحصیل و حضوردر دانشگاه ها سخن وحتی نیز به شوخی  گفت ما اقایان باید از این اتفاق مهم بترسیم . وی هم چنین در مورد حقوق زنان صحبت کرد و این که صاحبان اصلی فرهنگ در کشور خانم ها هستند و باید با توجه به این نقش مهم همگی دست به دست هم داده تا جامعه به سمت و سوی خوب شدن پیش برود. سخنانش که تمام شد
دلم می خواست بپرسم بعد از گذشت این همه سال با توجه به دیدگاه امام ، جایگاه واقعی زن ایرانی کجاست !؟ دلم می خواست بپرسم چرا به زن ایرانی آنچنان که باید در کشورش اهمیت داده نمی شود!؟ چند درصد زن ایرانی نخبه و فرهیخته از امکانات خاص برخوردارند!؟ چه قدر با زن ایرانی فرهیخته در کشور همکاری و همدلی وجود دارد !؟ با این همه درهای بسته و دیوارهای بلند چه کاری از دست یک زن فرهیخته و نخبه برمیاید!؟ چه قدر قانون از زن ایرانی حمایت می کند!؟ چرا هنوز هم که هنوز است به زن ایرانی به عنوان خدمتگزار خانه نگاه می شود چرا هنوز زن جنس دوم است و جنس های اول چه در خانه و چه در اجتماع تا می توانند به او زور می گویند !؟ چرا این همه تبعیض علیه زنان اعمال می شود !؟ چرا تا با مرد مدیر و مسوولی سر گرفتن حقت بحث و گفتگو می کنی ؛ مثل آن مرد عضو شورای شهر سال ها پیش ، وقتی کم می آورد ، با لحن تحقیرآمیزی می گوید اصلا تو این جا چه کار می کنی !؟ تو بروخانه و در آشپزخانه ، آشپزی ات را بکن !؟
خواستم همه ی این ها را از نوه ی امام صادقانه بپرسم تا جوابش را صادقانه بگیرم .خواستم بگویم آقای سید حسن زن نخبه و فرهیخته ی ایرانی کجای کار است که به خودم آمدم و دیدم نوه ی امام از در خارج شد و من هم مثل بقیه کفش هایم را برداشتم و با دستهای خالی ، اما پر از سوال  از جماران خارج شدم
از جماران تا منزل پشت آن همه ترافیک سنگین فرصتی پیش آمد تا به همه ی چیزهایی که قرار بود از نوه ی امام بپرسم فکر کنم با خودم گفتم گیریم فرصتی پیش می آمد و من هم سوال هایم را می پرسیدم . گیریم سید حسن حق را به من می داد و با من همدردی می کرد گیریم………
مگر در شرایط کنونی مملکت کاری از دست نوه ی امام برمیاید . حالا همه ی این ها به یک طرف، اصلا گیریم که برمی آمد! در این میان ، جواب دلواپسان را پس چه کسی باید بدهد که روز به روز بنا به شرایط مملکت و دغدغه های شخصی نه ملی شان ، دلواپس ترو دلواپس تر می شوند !؟

تدبیر شرق