رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: عمده‌ترین صنایع ما در زمینه صنایع غذایی سلولزی و شیمیایی هستند که می‌توانیم در زمینه صادرات برای آن‌ها برنامه‌ریزی داشته‌باشیم.

به گزارش ندای گیلان: علی منتظری امروز در بازدید از چند کارخانه در شهرک‌های صنعتی اطراف رشت و در حاشیه بازدید از کارخانه در دست احداث تولید آلومینیم اظهارداشت: با راه‌اندازی این کارخانه می‌شود از ظرفیت‌های خالی ایمکو استفاده کرد چرا که مشابه این شرکت در شهر کاشان موجود است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: استان گیلان در طرح‌های صنعتی پیشتاز است و این شرکت می‌تواند با تولید خط دوم، بزرگ‌ترین شرکت در خاورمیانه باشد.
وی افزود: برنامه‌ریزی شد این کارخانه در هفته دولت احداث شود اما به‌دلیل وجود بسیاری از مسائل از قبیل خطوط گاز، در شهریور ماه امسال با حضور یکی از مسئولان کشوری افتتاح می‌شود.
منتظری با بیان اینکه 18 طرح در استان با سرمایه‌گذاری 180 میلیارد تومان در استان اجرایی می‌شود بیان کرد: عمده‌ترین صنایع ما در زمینه صنایع غذایی سلولزی و شیمیایی هستند که می‌توانیم در زمینه صادرات برای آن‌ها برنامه‌ریزی داشته‌باشیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در آینده‌ای نزدیک بزرگ‌ترین صنایع سلولزی در خاورمیانه در رشت به بهره‌برداری می‌رسد که این صنعت‌ها به لحاظ صنایع و معادن موجود در گیلان می‌توانند بسیار موفق عمل کنند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر زراعت چوب را در دستور کار قرار داریم و در برنامه درختکاری برای امسال با همکاری شرکت‌های فعال در این حوزه باید پیشرفت داشته‌باشیم تا این امر باعث تحول در صنعت به‌ویژه کشاورزی باشد.
منتظری با توجه به ظرفیتی که در استان است افزود: چون گیلان یک استان مرزی است می‌توانیم برای صادرات محصولات هم برنامه‌ریزی کنیم و با توجه به دانشی که در استان وجود دارد باید از این فضاها و پتانسیل استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: صنعت‌ها با هم تفاوت دارند و هر صنعت برای شناخت بهتر نیاز به معرفی بیشتری دارند و از این راه است که می‌توانیم قابلیت‌های موجود در استان را شناسایی کنیم.
از دو صنعت برتر در شهرک‌های صنعتی شفت بازدید به‌عمل آمد./تسنیم