ورزشهای همگانی سعی در نزدیک کردن مردم به ورزش دارد به‌گونه‌ای که با توجه به سلیقه و علاقه مردم، در هر مکان و هر زمان با هر بودجه‌ای می‌توانند ورزش کنند.

یادداشت-نوشین میربلوک:باتوجه به آمار بالای بیماری های مختلف ناشی از کم تحرکی ، اضافه وزن و تغذیه نامناسب زمانش فرارسیده تا ورزشهای همگانی از دغدغه های مسئولین باشد.

با گسترش ورزشهای همگانی درجامعه بی شک شاهد یک تحویل عظیم در تامین سلامت روحی و جسمی مردم خواهیم بود.
توجه و دقت نظر به ورزشهای همگانی لازم است در دستور کار مسئولان استان قرارگیرد تا بتوانیم ورزش و فعالیت جسمانی را بصورت یک ارزش در جامعه معرفی کنیم.

توسعه ورزشهای همگانی ، نقش بسزایی در ارتقای سلامت ، افزایش نشاط ، کاهش آسیب های اجتماعی و افسردگی در جامعه دارد و لازمه گسترش این ورزشها در سطح جامعه نگاه متفاوت و البته دقت نظر بیشتر مسئولین در این حوزه است.

زمانی که توسعه ورزشهای همگانی جز دغدغه های مهم مسئولین شمرده شود مطمئنا گام های بسیار موثر و حائز اهمیتی در جهت پیشبرد اهداف سلامت محور ورزشهای همگانی برداشته خواهد شد.

جامعه هدف این ورزشها طیف بسیار وسیعی از جمله خانواده ها، سالمندان، کودکان ، نوجوانان وحتی مادران وزنان باردار راشامل میشود که این خود از محاسن ورزشهای همگانی محسوب میشود و تمام اقشار و سنین مختلف در جامعه میتوانند با ورزشهای همگانی در جهت ارتقا سلامت خود همراه و همگام شوند.

ورزشهای همگانی سعی در نزدیک کردن مردم به ورزش دارد به‌گونه‌ای که با توجه به سلیقه و علاقه مردم، در هر مکان و هر زمان با هر بودجه‌ای می‌توانند ورزش کنند.
توسعه و نهادینه‌سازی ورزش در جامعه، نیازمند فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی در خصوص اهمیت ورزش است، مردم باید بدانند با کمترین امکانات و هزینه می‌توان به سمت ورزش روی آورد و در این راه تلاش کنند تا با همکاری سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها از جمله رسانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط بستری مناسب برای ورزش آماده شود.
توسعه ورزش همگانی علاوه بر هیات های استانی برعهده ادارات ورزش و جوانان در سطح استان ، سازمان ها ، ادارات و مخصوصا رسانه ها می باشد تا با همکاری موثر در راستای ارتقا سلامت جامعه ، نتایج مطلوبی کسب کرده و سلامت محوری را در بین مردم نهادینه کنند.