طاهایی با بیان اینکه شیرابه های سراوان درختان را زنده زنده می کشد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱ میلیارد تومان برای نیروگاه زباله سوز رشت پرداخت و ۴۰۰ میلیارد تومان هم برای معضل زباله گیلان لحاظ شده است.

به گزارش ندای گیلان،سید علی‌اکبر طاهایی روز پنجشنبه در چهل و هشتمین نشست تخصصی توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با موضوع پیش نیازهای توسعه استان گیلان بیان داشت: سد، آزادراه، اتوبان، فرودگاه، راه آهن و … از نمادهای توسعه هستند ضمن آنکه بزرگان علمی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی نیز جزو نمادهای توسعه محسوب می شوند اما گاهی با بداخلاقی این سرمایه های انسانی را نادیده می گیریم.

وی گیلان را به واسطه تاریخ و فرهنگ غنی آن دارای ستاره های درخشان و کم نظیری عنوان و اضافه کرد: مدیران باید به عملکردهای قبل از خود توجه کنند و ضمن تکرار نکات مثبت، از تکرار اشتباهات بپرهیزند.

طاهایی با اشاره به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تشکیل کارگروه ویژه پسماند و صیانت از محیط زیست استان های شمالی، پیگیری معضل زباله سراوان رشت را از موضوعاتی عنوان کرد که در این کارگروه دنبال می شود و خواستار برگزاری تور علمی – گردشگری ویژه مدیران و کارشناسان محیط زیستی کشور شد و افزود: زباله و پسماند ابرفاجعه زیست محیطی ایران و به ویژه استان های شمالی هستند که متاسفانه هنوز فرهنگ تفکیک زباله را در مردم نهادینه نکردیم.

رئیس کارگروه ویژه پسماند و صیانت از محیط زیست سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: متاسفانه هنوز زمین نیروگاه زباله سوز رشت تحویل پیمانکار نشده این در حالیست که روزانه در رشت بیش از دو هزار تن زباله تولید می شود و لذا نیروگاه زباله سوز ۶۰۰ تنی تنها ۲۵ درصد مشکل را حل می کند.

طاهایی با بیان اینکه شیرابه های سراوان درختان را زنده زنده می کشد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱ میلیارد تومان برای نیروگاه زباله سوز رشت پرداخت و ۴۰۰ میلیارد تومان هم برای معضل زباله گیلان لحاظ شده و خوشبختانه در بودجه امسال برای کلیدواژه پسماند، یک هزار میلیارد تومان تخصیص یافته که امیدواریم ادامه پیدا کند.ایرنا