دبیر ستاد اربعین استان گیلان با اشاره به ازدحام زوار در مرزهای غربی کشور از زائران گیلانی خواست سفر خود به مرزها برای حضور در پیاده روی اربعین را چند روز به تعویق بیاندازند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،نادر عبدالله پور با اشاره به آخرین وضعیت مرزهای خروجی کشور به سمت عراق اظهار کرد: با توجه به ازدحام زوار در مرزهای غربی کشور زائران گیلان چند روزی سفر خود را به تعویق بیاندازند.

وی در ادامه همچنین به زوار از کربلا به سمت مرزهای کشور نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تردد در مرزهای غربی افزایش یافته و زائران گیلانی برای معطلی کمتر دیرتر سفر خود به مرزها را شروع کنند.

عبدالله پور با اشاره به گرمای هوا و احتمال گرمازدگی زائران از افراد سالمند خواست برای جلوگیری از گرمازدگی از این سفر معنوی در این شرایط ازدحام و شلوغی خودداری کنند.

وی اضافه کرد: مواکب گیلان در کشور نجف و عراق و مرز خسروی حضور داشته و با آمادگی کامل از زائران اباعبدالله پذیرایی می‌کنند و تمامی امکانات استان را برای این امر بسیج کرده‌ایم.

دبیر ستاد اربعین استان گیلان با بیان اینکه تاکنون ۳۶ هزار نفر از استان گیلان برای رفتن به مراسم اربعین حسینی در کربلا ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این عدد به ۵۰ هزار نفر نیز برسد.