نماینده ی رشت گفت:احمدی‌نژاد هواداران خود و کسانی که وام‌دارش هستند را هدایت می‌کند تا در مجلس و دولت اختلال ایجاد کنند.

غلامعلی جعفر زاده نماینده مردم رشت در مجلس در گفت‌وگو با فرارو در این خصوص گفت: ریشه این مسایل در بیرون از مجلس و از احمدی‌نژاد است.

وی افزود: احمدی‌نژاد هواداران خود و کسانی که وام‌دارش هستند را هدایت می‌کند تا در مجلس و دولت اختلال ایجاد کنند.

این نماینده مجلس با تأکید به اینکه لاریجانی فرد متدینی است و آخرت خود را به هیچ‌چیز نمی‌فروشد، گفت: او عضو شورای عالی امنیت ملی است و بیشترین اختیارات را در کشور دارد لذا حرفش برای ما حجت است و می‌دانیم که در مسیر خلاف مصالح نظام حرکت نمی‌کند اما کسانی هستند که او را برنمی‌تابند.

وی ادامه داد: این‌ها همان کسانی هستند که به سخنان و تأکیدات رهبری نیز توجهی ندارند و از ایشان فراتر رفته‌اند. آقایان ولایی باید حواسشان باشد که خوارج دیگری شکل نگیرد.

جعفر زاده همچنین گفت: این گروه که می‌دانند مردم در مجلس آتی از آنها استقبال نخواهند کرد سعی دارند که با غوغا سالاری توجه مردم را جلب کنند. آنان امید مردم را که در حقیقت، امید به‌نظام است خشک می‌کنند تا برای خود جایگاهی به دست آورد.

وی افزود: آنها به هر بهانه‌ای مانند ارائه ترجمه متن توافق و … تلاش می‌کنند که موفقیتی در بحث هسته‌ای نصیب دولت نشود و کارنامه دولت روحانی در این بخش نمره قبولی نگیرد. روشن است که نمره قبولی را مردم خواهند داد اما این عده تصور می‌کنند که می‌توانند فضا را مسموم کرده و از آب گل‌آلود برای خود ماهی گیرند.

گفتنی است که مسئله درگیری‌های امروز داشت باب تذکرات پی‌درپی در حمایت یا علیه لاریجانی را باز می‌کرد، به‌عنوان‌مثال نادر قاضی پور نماینده ارومیه در تذکر شفاهی نسبت به اهانت به لاریجانی رئیس مجلس انتقاد کرد و گفت «رئیس مجلس عضو شورای عالی امنیت ملی و یکی از افراد برجسته این شورا است و اهانت به ایشان اهانت به ما نمایندگان است.»

وی با خواندن شعری – ای مگس حضرت سیمرغ نه جولانگه توست، عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری – ادامه داد «من از شما می‌خواهم هر کس در مجلس به هر مقام مسئولی اهانت می‌کند در کمیسیون ویژه‌ی این کار بررسی‌شده و محاکمه شود، چرا وقتی یک نفر از خارج از مجلس از من شکایت می‌کند آنجا محاکمه می‌شود در این شرایط هیچ‌کس محاکمه نمی‌شود. این تبعیض است و باید از بین برود و عدالت ایجاد شود.»

لاریجانی هم در پاسخ به این تذکر گفت که دیگر این مسئله را ادامه ندهید تا خاتمه پیدا کند.

نطق میان دستور علی مطهری نیز در جلسه امروز حاشیه‌هایی به همراه داشت. حاشیه‌ای‌هایی که این بار درگیری میان نمایندگان نبود و به شوخی‌های فامیلی او با رییس مجلس مربوط می‌شد. مطهری به اعتراض اينستاگرامي يکي از دلواپسان مجلس به لاريجاني که از مطهري خواسته بود به دامادشان تذکر بدهد، اشاره کرد و به شوخی گفت «توقع داريد همشیره ما با کفگیر و لنگه‌کفش از ايشان استقبال کند؟». علاوه بر این طولانی شدن نطق مطهری نیز سبب شد یک‌بار دیگر کار به شوخی بکشد. رییس مجلس در تذکر به نماینده اصولگرای تهران گفت که وقتتان به پايان رسيده است اما مطهري بابیان اينکه دو دقيقه از نطق قبلي خود طلبکار است، گفت «کاري کنيد که منجر به کف گرگي نشود!»

دیگر نکته قابل‌توجه نطق مطهری این بود که نه‌تنها برخلاف نطق قبلی با خشونت از سوی جبهه پایداری‌ها ختم نشد بلکه جواد کريمي قدوسي و محمد دهقان- از نمایندگان نزدیک به طیف پايداري- منتظر پایان یافتن نطق مانده بودند تا او را در آغوش کشند.