رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت از ثبت تصویر یک قلاده پلنگ توسط دوربین‌ها در زیستگاه جنگلی این شهرستان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: علی فرهی در تشریح این خبر گفت: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت به منظور پایش حیات وحش و بررسی زیست محیطی منطقه و همزمان با عملیات سرشماری گاوبانکی مرال در مناطق جنگلی این شهرستان و با توجه به گزارشات دامداران و همیاران محلی مبنی بر مشاهده یک قلاده پلنگ در زیستگاه جنگلی شهرستان و تلفات چندین راس گوسفند در منطقه ، مبادرت به نصب دوربین های تله ای در مکان های مورد نظر نمودند.

وی با بیان اینکه کارشناسان محیط زیست پس از یک هفته مراقبت موفق به ثبت تصاویری از یک قلاده پلنگ ایرانی شدند ، افزود: این دوربین ها همزمان تصاویر گونه های دیگری نظیر  گراز ، خرس و سمور را نیز ثبت کرده اند .

رئیس حفاظت محیط زیست شفت خاطرنشان کرد : مناطق جنگلی و مراتع این شهرستان به دلیل تراکم پوشش گیاهی متنوع ، زیستگاه مناسبی برای حیات وحش جانوری است و از اینرو ضرورت دارد هرگونه فعالیت های عمرانی خصوصا جاده سازی و بهره برداری از منابع طبیعی در این گونه مناطق به حداقل برسد.

وی در پایان اظهار داشت : با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ، پرداخت خسارت به زیان دیدگان از حملات جانوران در دست اقدام است و به زودی نتیجه آن اعلام می گردد.