مدیرکل بنیاد شهید گیلان خبر داد:

رونمایی از رمزینه شهید میرزا کوچک جنگلی به سه زبان

  پرینت
رونمایی از رمزینه شهید میرزا کوچک جنگلی به سه زبان
شناسه خبر : 102238 | تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ |
مدیرکل بنیاد شهید گیلان گفت: همزمان با روز بزرگداشت شهدا در ۲۲ اسفندماه سال جاری از رمزینه هوشمند میرزا کوچک خان به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی رونمایی خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان،عبدالله پاکاری در همایش «کرانه های نور» که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف نکوداشت شهدای قرآنی در سالن اجتماعات بانک ملی استان برگزار شد، چهل سال عزت و افتخار نظام را ثمره ایثار، پایداری و از خود گذشتگی شهدا از نهضت سال ۴۲ تاکنون دانست و اظهار کرد: استان گیلان به مجاهدت ۶۳ شهید انقلاب، ۸ هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز و ۲ هزار و ۶۰۰ آراده دوران دفاع مقدس و ۲۲ شهید مدافع حرم خود می بالد.

وی شهید میرزا کوچک خان جنگلی و شهید حجت الاسلام والمسلمین سید یونس حسینی رودباری را نشان دهنده سابقه پرافتخار گیلان در تاریخ این مرز و بوم دانست و افزود: باید یاد و خاطره ایستادگی و بزرگ منشی شهدا در اذهان ملت زنده بماند.

این مقام مسئول با بیان اینکه گیلان ۱۸۸ شهید قرآنی دارد، خاطرنشان کرد: امروز مدیون خانواده های معزز و مکرم شهدا و ایثارگران هستیم که با مجاهدت، شکیبایی و صلابت خود پیشرفت، اقتدار و امنیت را برای این کشور رقم زدند و در عرصه های مختلف برای نظام منشا اثر و خدمت هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان ایثار اجتماعی را یکی از شاخص های توسعه در جوامع بشری دانست و گفت: ایثار اجتماعی عامل نجات بخش جامعه از بحران ها و حرکت به سمت پیروزی است و لذا بنیاد شهید گفتمان سازی ایثار اجتماعی را به عنوان دستور کار دنبال می کند.

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از مصادیق عینی ایثار اجتماعی در سال ۹۶ توسط بنیاد شهید گیلان، یادآور شد: ایثار اجتماعی در امتداد فرهنگ ایثار و شهادت است و لذا برنامه های علمی و فرهنگی متعددی برای ترویج این فرهنگ داریم. اسفندماه امسال از نخستین کتاب با موضوع ایثار اجتماعی و یک سرود با این مضمون در گیلان رونمایی خواهیم کرد.

پاکاری از راه اندازی سامانه ملی اسناد ایثار خبر داد و عنوان کرد: در گذشته آثار و اسناد شهدا و ایثارگران دور از دسترس مخاطبان قرار داشت، اما اکنون این امکان به صورت دیجیتالی برای استفاده عموم وجود دارد با جامعه و به ویژه جوانان و نوجوانان بیشتر با سیره شهدا آشنا شوند. در گیلان نیز بیش از ۲۲۰ هزار اثر و سند از شهدا و ایثارگران داریم که به صورت دیجیتالی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی از برگزاری نخستین کنگره ملی شهید میرزا کوچک خان جنگلی به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت این روحانی مبارز در سال ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد: همزمان با روز بزرگداشت شهدا در ۲۲ اسفندماه سال جاری از رمزینه هوشمند میرزا کوچک خان به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی رونمایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت تشکل های ایثارگری در پیشبرد اهداف و برنامه های فرهنگی، متذکر شد: استفاده از ظرفیت های ایثارگران در بخش های مختلف می تواند ما را در بهبود فرایند خدمت رسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند.

ایسنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه بسته شده است.