رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از روند مثبت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت این استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان: علی منتظری عصر امروز در جریان بازدید از واحدهای صنعتی در حال احداث این شهرستان با اشاره به ایجاد بسترهای مناسب در حوزه صنعت گیلان اظهار کرد: وجود آزادراه و منطقه آزاد انزلی، احداث راه‌آهن و … در حوزه سرمایه‌گذاری استان تاثیرگذار است.

وی از روند مثبت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت گیلان خبر داد و افزود: بهبود فضای کسب و کار نشان‌دهنده ارتقای فعالیت‌ها در استان است و بیشترین آن در حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت مشاهده می‌شود.

منتظری با بیان اینکه 100 هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تعداد 2 هزار و 700 واحد تولیدی در گیلان فعال است و تلاش شده گره‌های تولید در استان برطرف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به احساس امنیت مدیران واحدهای تولیدی و کارگران نسبت به این سازمان اشاره کرد و گفت: کارگروه رفع موانع تولید با حضور در شهرستان‌ها مشکل واحدهای تولیدی را بررسی می‌کند و 30 درصد از مشکلات در حال برطرف شدن است.

وی با تاکید براینکه انتظار داریم رسانه‌ها همکاری لازم در راستای برطرف کردن موانع تولید در گیلان را داشته باشند، بیان کرد: بیان مطالب در رسانه‌ها موجب برطرف کردن مشکلات در استان می‌شود.

منتظری فراهم کردن بستر صنعت در کنار بازرگانی در گیلان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تمام مجموعه‌های بازرگانی به نحوی با صنعت رابطه دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه آسیب‌ها در حوزه صنعت و بازرگانی نباید متوجه مردم شود، یادآور شد: مردم حق دارند مطالبات خود را دریافت کنند.

وی بر همکاری متولیان با همدیگر در شرایط سخت تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی لازم برای توسعه واحدهای تولیدی در گیلان انجام شده است.

منتظری در ادامه ایجاد فروشگاه‌های بزرگ و مکانیزه در توزیع کالا را موثر خواند و اظهار کرد: اکنون به ازای 24 نفر یک فروشگاه در گیلان داریم و این امر نشان‌دهنده حلقه مفقوده توزیع در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان شبکه توزیع در استان را سنتی عنوان کرد و گفت: 190 شرکت پخش بزرگ کالا در گیلان داریم و برخی از این شرکت‌ها کشوری هستند.