دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر انزلی از روند ترخیص روغن خام تصفیه نشده در مخازن منطقه آزاد تجاری بندر انزلی خبر داد.

به گزارش ندای گیلان، اکبر سبحانی دادستان بندر انزلی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته ۱۹هزار تن روغن خام با دستور دادستان مرکز استان از انبار بندر کاسپین ترخیص شده بود اظهار داشت: در بازدید اخیر از مخازن روغن مقدار ۱۲ هزار تن روغن خام متعلق به یکی از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و ۱۰ هزار تن روغن خام مربوط به شرکت بازرگانی دولتی در انبارهای شرکت محور طلایی منطقه آزاد انزلی یافت شد که باید یک بازه زمانی غیر ضرور را جهت ترخیص از بندر سپری می کرد.

دادستان بندر انزلی در ادامه افزود: با پیگیری دادستانی پس از بررسی موانع خروج کالا از صبح امروز تاکنون بیش از ۲۰۰ تن روغن خام  با کامیون‌های تریلی با ظرفیت ۲۵ تنی در حال بارگیری و به مقاصد کارخانه‌های های تصفیه روغن در حرکت هستند تا با قید فوریت به روغن خوراکی، تصفیه و تبدیل شوند.

وی با اشاره به نظارت این دادستانی  و دادستان‌های محل استقرار کارخانه ها تصریح کرد: روند تولید روغن در حال انجام و پیگیری می‌باشد تا هرچه سریع‌تر از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای با نظارت سایر دستگاه‌های متولی به دست مصرف کننده واقعی برسد.