معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه روند ابتلا به کرونا در استان کاهشی اما شکننده است، گفت: شش شهر دیگر گیلان از وضعیت قرمز خارج شدند.

به گزارش ندای گیلان  از رشت،آبتین حیدرزاده ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمارهای کرونایی استان گیلان، اظهار کرد: هم اکنون هزار و ۲۳۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی به روند کاهش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان اشاره کرد و افزود: این روند نباید شهروندان را فریب دهد زیرا کرونا همچنان در استان فعال است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۱۳۸ بیمار جدید در شبانه روز گذشته، گفت: تعداد بستری‌های روزانه با وجود کاهش همانند هفته‌های اخیر سه رقمی است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۰۴ بیمار به دلیل شرایط بد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۸ بیمار در شبانه روز گذشته به این بخش منتقل شده‌اند.

حیدرزاده با اشاره به آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت درباره رنگ بندی‌های کرونایی شهرها، تصریح کرد: شش شهرستان دیگر استان گیلان از وضعیت قرمز خارج شدند.

وی با بیان اینکه آستارا، رشت، رودبار، سیاهکل، تالش، لاهیجان و ماسال در وضعیت نارنجی قرار گرفتند، ادامه داد: همچنان ۱۱ شهرستان دیگر استان گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه سرعت ابتلاء به کرونا در استان بالا است، از مردم خواست برای کاهش بیماران کرونایی، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را با جدیت ادامه دهند.