معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در 24 ساعت گذشته تعداد 120 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان شناسایی شدند و تعداد افرادی که در کل بیمارستان‌های استان استان بستری هستند به 560 نفر رسیده و این روند ابتلا یک روند آرام و رو به افزایش است.

به گزارش ندای گیلان،آبتین حیدرزاده  اظهار داشت: متأسفانه با توجه به تعداد و آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان بندر انزلی این شهرستان نیز به لیست ۴ شهرستان در وضعیت قرمز  استان گیلان افزوده شد و از این پس محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان نیز اعمال می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان شناسایی شدند و تعداد افرادی که در کل بیمارستان‌های استان استان بستری هستند به ۵۶۰ نفر رسیده و این روند ابتلا یک روند آرام و رو به افزایش است.

حیدرزاده درباره بحران کمبود تخت و پزشک در بیمارستان‌های شهرستان‌های در وضعیت قرمز کرونایی استان گیلان عنوان داشت: خوشبختانه این بحران به حداقل رسیده و در زمینه تعداد تخت های بیمارستانی و همچنین حضور پزشک متخصص در بیمارستان‌های استان مشکلی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در این راستا اخیراً از بیمارستان آستارا که قبلاً با بحران کمبود تخت و پزشک متخصص مواجه بود بازدید کرده و جلساتی با رئیس بیمارستان و مدیر شبکه بهداشت این شهرستان داشتیم و خوشبختانه اکنون در حال حاضر بحران مذکور در شهرستان آستارا مشاهده نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: توصیه ما به همه شهروندان گیلانی این است که از برگزاری آیین‌های دورهمی در شب یلدا و همچنین برگزاری تجمعات خودداری کنند و امسال شب یلدا را با شعار «تنها در خانه بمانیم» سپری کنند.

حیدرزاده افزود: در زمینه محدودیت‌های مربوط به شب یلدا تا کنون مصوبه صادر نشده و درخواست ما از شهروندان این است که خودشان این محدودیت‌ها را اجرا کرده و از فضای مجازی برای برگزاری شب یلدای امسال استفاده کنند تا شاهد افزایش آمار ابتلا ناشی از برگزاری دورهمی‌های شب یلدا نباشیم.