شهردار رشت با بیان اینکه روزانه 350 تن زباله به کارخانه کودعالی گیلان وارد می‌شود اظهار داشت: روزانه هزار تن زباله وارد محل دفن زباله سراوان می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،مسعود نصرتی صبح امروز در جلسه تخصصی کمیته پسماند استانداری گیلان در رشت با بیان اینکه روزانه 350 تن زباله به کارخانه کودعالی گیلان وارد می‌شود اظهار داشت: روزانه هزار تن زباله وارد محل دفن زباله سراوان می‌شود.

شهردار رشت با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش تولید زباله عنوان داشت: رویکرد شهرداری رشت این است که در گام نخست به دنبال کاهش تولید زباله و کاهش میزان زباله ورودی به محل دفن زباله سراوان باشد و سپس پیگیر احداث تصفیه‌خانه شیرابه در محل دفن زباله سراوان شود.

نصرتی ساماندهی زباله‌های وارد شده به محل دفن زباله سراوان را یکی از اقدامات شهرداری رشت دانست و خاطرنشان کرد: 2 دستگاه سم‌پاش طی چند روز آینده در محل دفن زباله سراوان مستقر می‌شود.

وی با اعلام اینکه کاهش تراکم زباله‌های دفن شده در محل دفن زباله سراوان در حال انجام است ابراز داشت: در صورت مساعد شدن شرایط آب و هوا، آسفالت مسیر محل دفن زباله سراوان نیز انجام می‌شود.

شهردار رشت با اعلام اینکه مراحل نخست استقرار سایت زباله سوز در محل دفن زباله سراوان در حال انجام است گفت: 27 میلیارد تومان برای تهیه ماشین آلات قابل استفاده در راستای کاهش تراکم زباله در محل دفن زباله سراوان تخصیص پیدا کرده است.

نصرتی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین شهرداری رشت و شرکت سازنده سایت زباله سوز در محل دفن زباله سراوان افزود: قرارداد منعقد شده قرارداد همکاری است و شهرداری رشت پولی برای ساخت ابنیه سایت زباله سوز سراوان پرداخت نمی‌کند.

tasnim