نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: رودخانه‌های گوهررود و زرجوب، پسماند سراوان و فاضلاب 3 اولویت شهر رشت است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با ناصر حاج محمدی با تاکید بر لزوم اشراف شهردار جدید به مسائل مختلف شهری اظهار کرد: مدیری که مدیریت هایی در سطح کلان کشور و در مراکز مختلف داشته زمانی که وارد عرصه جدیدی می‌شود دیگر نیاز ندارد تمام جوانب را به طور عمیقانه نگاه کند البته در مورد موقعیت جغرافیایی و بومی منطقه باید بررسی و رصد داشته باشد.
وی به ۴ ویژگی یک مدیر در راس هرم اشاره کرد و افزود: یک مدیر خوب باید دارای دست پاک باشد، دارای چشم پاک باشد، بینش مدیریتی او بالا بوده و از فهم مدیریتی قوی برخوردار باشد و چهارم اینکه فاضل و عالم باشد زیرا هر فردی که در مسئولیتی می‌گمارند اگر نتواند عالمانه کار کند، موفق نیست.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مدیری موفق است که بتواند افق‌ها را به خوبی ببیند، تصریح کرد: در عین حال یک مسئول باید بتواند نزدیک را خوب ببیند اما در ورای آن یک مدیر خوب مدیری است که از اراده قوی برخوردار باشد.
آیت‌الله فلاحتی، اراده قوی را سبب موفقیت یک مسئول دانست و بیان کرد: داشتن طرح و برنامه حائز اهمیت بوده، زیرا انسان موفق کسی است که طرح و برنامه داشته باشد.
وی ادامه داد: یک مسئول در صورتی موفق است که همیشه در حال نوآوری و در تدارک طرح جدیدی باشد ضمن اینکه باید طراح و برنامه‌ریز باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه آدم بی‌برنامه موفق نیست، خاطرنشان کرد: نخستین برنامه‌ریز باید خود مسئول باشد اما در عین حال اتاق اندیشه‌ورز و برنامه‌ریز داشته باشد.
آیت‌الله فلاحتی، تصدی شهرداری را متفاوت با مسئولیت استاندار، فرماندار، دستگاه قضا و دیگر مسئولان ذکر کرد و گفت: توجه به ترافیک شهری، وضعیت کوچه‌ها، پسماند، رودخانه‌های شهر و آب‌بندان‌های کوچک شهر حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه یک شهردار در ماه نخست باید به امور شهر خود واقف باشد، اظهار کرد: دانستن اولویت‌ها در حوزه شهری بسیار مهم است.
امام جمعه رشت، رودخانه‌های گوهررود و زرجوب را معضلی عنوان کرد که مانند خوره برای شهر رشت رنج‌آور است و یادآور شد: در گذشته رودخانه‌های مذکور بسیار زیبا بودند و منبع گردشگری رشت محسوب می‌شدند اما امروز آلوده‌ترین رودخانه‌ها هستند و به ویرانه تبدیل شدند.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه رودخانه‌های گوهررود و زرجوب، پسماند سراوان و فاضلاب ۳ اولویت شهر رشت برای پیگیری است، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشت توسعه بسیاری پیدا کرده اما در بعضی از مناطق این شهر با کوچک‌ترین باران، فاضلاب وارد خیابان می‌شود.
وی، خواستار جذب سرمایه‌گذار برای احیای تالاب عینک رشت شد و افزود: استخرهای کوچک می‌توانند برای شهر جذب گردشگر داشته باشد و این امر موجب ایجاد منابع مالی برای شهرداری می شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نداشتن همکاران و همیاران همفکر مدیر را متزلزل می‌کند و نمی‌تواند به هدف برسد، بیان کرد: همکاران و همیاران همفکر باید در شهرداری پیدا کنید در عین حال با شورای شهر تعامل داشته باشید.
آیت‌الله فلاحتی، رشت را شهر باران و رطوبت توصیف کرد و گفت: از کارخانه آسفالت باید بازدیدهایی داشته باشید تا آسفالت استاندارد برای خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر رشت تولید کند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه شهرداری رشت با تراکم بسیار نیرو مواجه است، اظهار کرد: به شما پیشنهاد نمی‌کنم آنها را حذف کنید ضمن اینکه مطالبات حقوق آنها باقی مانده است و باید به موقع پرداخت شود.
وی، آپارتمان‌سازی در کوچه‌های باریک ۴ متری را از دیگر معضلات شهر رشت برشمرد و یادآور شد: از آپارتمان‌سازی در کوچه‌هایی که قانون شهرسازی اجازه نمی‌دهد، جلوگیری کنید.

به‌دنبال نظارت مردمی در اجرای برنامه‌های شهر رشت هستیم

شهردار جدید رشت نیز در دیدار مذکور به اشراف کامل آیت‌الله فلاحتی به مسائل شهری اشاره کرد و گفت: سال‌ها شهردار بودم و با ائمه جمعه بسیاری ارتباط داشتم اما انصافا حضرتعالی را در امور شهری یک مهندس می‌بینم.
ناصر حاج‌محمدی، خواستار همکاری ائمه جماعات در اجرای برنامه‌های شهر رشت با شهرداری شد و افزود: انتظار داریم امامان جماعت مساجد بازوی شهردار باشند.
وی با بیان اینکه به‌دنبال نظارت مردمی در اجرای برنامه‌های شهر رشت هستیم، تصریح کرد: آثار نظارت مردمی را به سرعت مشاهده خواهید کرد و مطمئن باشید از این روش لذت می‌برید.

شهردار رشت، این شهر را دارای قابلیت بسیار برای توسعه دانست و بیان کرد: امیدوارم با کمک حضرتعالی رشت را سرآمد شهرهای ایران کنیم.