حسین اسماعیل پور با بیان اینکه همه مسئولان از خانواده کشاورزی هستند، اظهار کرد: امسال در حوزه جهاد کشاورزی نسبت به سال گذشته برنامه های خوبی در زمینه آب و آبیاری طراحی شده است.

ندای گیلان: حسین اسماعیل پور  با بیان اینکه همه مسئولان از خانواده کشاورزی هستند، اظهار کرد: امسال در حوزه جهاد کشاورزی نسبت به سال گذشته برنامه های خوبی در زمینه آب و آبیاری طراحی شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ برابری در حوزه عمران و آب کشاورزی در صومعه سرا افزود: عدم همکاری برخی از مسئولان با کشاورزان آن هم به دلیل بازی های سیاسی و جناحی از مشکلات بزرگ در این بخش است.

فرماندار صومعه‌سرا گفت: یکی دیگر از مشکلات شهرستان این است که بانک های شهرستان در اختیار فرمانداری نیستند و بدون توجهی به سخنان و نظرات فرماندار، راه خود را می روند.

اسماعیل پور با بیان اینکه در ده سال اخیر میلیاردها دلار در بخش تجهیز و توسعه کشاوری هزینه شده اما نتیجه‌ای به همراه نداشته است، تصریح کرد: برای انجام دادن کارها نیاز به اطلاعات درست و دقیق از روستاها است تا بتوان برنامه ریزی دقیقی بر روی روستاها انجام شود.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی هنور اطلاعات دقیقی در دست نیست، خاطرنشان کرد: ۶۹ درصد یا بیش از دو سوم آنچه که در روستاها به عنوان فعالیت اقتصادی است خلاف قانون ساخته شده است.

فرماندار صومعه سرا اظهار کرد: بسیاری از مجوزهای ساخت و سازهای روستایی بر اساس باندبازی بوده و این شهرستان تاوان باندبازی های اشخاص را می دهد.

اسماعیل پوربا بیان اینکه بالغ بر ۵۸ درصد تالاب انزلی در صومعه سرا است ولی به دلیل عدم مسئولیت پذیری برخی از افراد مردم نمی توانند سهمی از آن ببرند،، افزود: ۱۸ مدیر کل استان گیلان صومعه سرایی هستند که اگر هر کدام یک کار برای این شهرستان انجام دهند بخش بزرگی از مشکلات این شهرستان مرتفع می شود.

واران نیوز