شب گذشته در پی تشدید بارش ها و تخلیه نشدن آب رودخانه به علت عدم لایروبی به موقع، آب به حدود ۱۰۰ منزل مسکونی وارد شد.

به گزارش ندای گیلان،سرپرست فرمانداری آستارا اظهار داشت: شب گذشته در پی تشدید بارش ها و تخلیه نشدن آب رودخانه به علت عدم لایروبی به موقع، آب به حدود ۱۰۰ منزل مسکونی وارد شد.

سعید میرقربانی علت این اتفاق را تکمیل نشدن دیواره ها و آبراه ها برای هدایت آب های سطحی اعلام کرد و افزود: باید در خیابان کشاورز برای هدایت آب های سطحی در بارش های شدید، سردهنه ایجاد شود و همچنین با تکمیل طرح های عمران شهری از جمله دیواره های حفاظتی و لایروبی به موقع رودخانه از تکرار این حوادث جلوگیری شود.

وی ادامه داد: با تلاش و همکاری جمعیت هلال احمر و اداره صنعت، معدن و تجارت، برای خانوارهایی که منازل مسکونی آنها دچار آبگرفتگی شده بود مقادیری نان توزیع شد و شهرداری آستارا نیز از شب گذشته به همراه عوامل مربوطه برای رفع مشکلات ناشی از باش ها تلاش می کند.

سرپرست فرمانداری آستارا با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تکرار بارش ها در اوایل هفته آینده، اعضای ستاد مدیریت بحران را به حضور و فعالیت میدانی در شهر و مقابله با مشکلات احتمالی فراخواند.

پیشتر اداره هواشناسی آستارا از پیش بینی ۹۰ تا ۱۲۰ میلیمتر بارندگی برای مناطق جلگه‌ای و ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیمتر برای ارتفاعات این شهرستان خبر داده بود.

  • منبع خبر : ایرنا