رهبران احزاب اصلی در اقلیم کردستان در پایان نشست امروز(یکشنبه) خود، درخواست دولت مرکزی عراق برای لغو نتایج همه‌پرسی را رد کردند.

به گزارش ندای گیلان به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، نشست امروز رهبران احزاب کرد در اقلیم کردستان با حضور مسعود بارزانی، رئیس اقلیم، فواد معصوم، رئیس جمهور عراق و دیگر مسئولان ارشد این منطقه برگزار شد.

بنا به گفته منابع نزدیک به این نشست، رهبران کرد اصلی‌ترین خواسته دولت مرکزی عراق که همان لغو نتایج همه‌پرسی بوده را رد کرده‌اند.

هیمن هورامی، مسئول روابط خارجی حزب دموکرات در پایان این نشست گفت: در نشست امروز رهبران احزاب دموکرات و اتحادیه میهنی در سلیمانیه تصمیم بر این شد که نتایج همه‌پرسی استقلال که به تازگی در اقلیم کردستان برگزار شده، لغو نشود.

هورامی همچنین در توییتی نوشت: رهبران کردستان بار دیگر پیشنهاد خود برای حل و فصل صلح آمیز بحران با بغداد را تکرار کردند.

بنا به گفته هورامی، رهبران کرد آنچه را که “تهدید نظامی نیروهای عراقی علیه پیشمرگ‌ها” خوانده‌اند محکوم و تاکید کرده‌اند که در صورت هرگونه حمله به مناطق تحت کنترل پیشمرگ‌ها، به آن قاطعانه پاسخ می‌دهند.

او گفته است: در این نشست همچنین تصمیم بر این شد که هیچ یک از دو حزب اصلی اقلیم به تنهایی با بغداد گفت‌وگو نکنند و هیچ پیش شرطی برای آغاز گفت‌وگوها قبول نشود.