یک قلاده رودک (گورکن) پس از نجات و زنده گیری از تله سیمی در اراضی جلگه ای بخش اطاقور لنگرود رها سازی شد.

به گزارش ندای گیلان از لنگرود،ایوب زارع رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: یک قلاده رودک (گورکن) پس از نجات از تله سیمی در منطقه اطاقور لنگرود رها سازی شد.
وی افزود: پس از گزارش  یک شهرونددوستدار محیط زیست مبنی بر به دام افتادن یک قلاده گورکن (رودک) به پاسگاه محیط بانی چمخاله لنگرود ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست در محل حاضر شده و پس از نجات و زنده گیری و اطمینان از سلامتی آن ، در اراضی جلگه ای بخش اطاقور لنگرود رها سازی شد تا بتواند زندگی عادی خود را در زیستگاه مطلوب و مناسب ادامه دهد و به تعادل اکوسیستم منطقه پایداری بخشد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود تصریح کرد: گورکن‌ها عموماً حیوانات خجالتی و شبگرد بوده و روز را در لانه‌های زیرزمینی می‌گذرانند و شب‌ها برای شکار و تغذیه بیرون می‌روند. گورکن‌ها هم انفرادی و هم گروهی زندگی می‌کنند. همهٔ انواع گورکن‌ها مهارت زیادی در حفر کردن زمین دارند و با استفاده از چنگال‌های دراز پا‌های جلوی خود، زمین را می‌کنند تا غذا به دست آورند یا نقب بزنند. گورکن‌ها بطور کلی موجوداتی بی‌آزارند و با وجود دندان‌های قوی بیشتر از طعمه‌های کوچک و گیاهان تغذیه می‌کنند. بینایی آن‌ها ضعیف است، ولی حس بویایی و شنوایی بسیار بالایی دارند