مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۷ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه های استان رهاسازی شده است، گفت: پیش بینی می شود تا اواسط شهریور این آمار به ۱۳۷ میلیون قطعه برسد.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی، عظیم مدبری در گفتگویی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات شیلات استان گیلان بازسازی ذخایر ماهیان سفید در دریای خزر است، اظهار کرد: در همین راستا طی چند نوبت رها سازی بچه ماهی در رودخانه‌ها و تالاب‌های استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در همین راستا تاکنون ۱۱۷ میلیون قطعه بچه ماهی رها سازی شده است، افزود: این تعداد بچه ماهی در ۹ رودخانه و دو تالاب استان گیلان رها سازی شده است.

مدیر کل شیلات گیلان با اشاره به ادامه این روند تا شهریور ماه، گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده تا پایان این زمان ۱۳۷ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های استان گیلان رها سازی خواهد شد.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت بازسازی ذخایر دریای خزر، اضافه کرد: این تعداد بچه ماهی در رودخانه‌های مناطق شلمانرود، خشک رود، مناطق مرکزی نظیر تالاب انزلی و سیاه درویشان و مناطق غربی نظیر رودخانه‌های چلوند، لمیر و حویق رهاسازی می‌شود.

مدبری کمک به معیشت صیادان، تأمین سبد اقتصادی کشور و پیشگیری از انقراض نسل ماهیان را از مهم‌ترین اهداف رها سازی بچه ماهیان در رودخانه‌ها و تالاب‌ها اعلام کرد.