لاهوتی اشکوری:بايد بتوانيم ظرفيت‌هاي جديد سرمايه‌گذاري را در منطقه ايجاد كنيم هر چند كه تامين زمين بسيار مشكل است و براي تامين عرصه اين كار اجرايي مي‌شود

به گزارش ندای گیلان از رشت،طهمورث لاهوتي اشكوري روز يكشنبه در گفت و گویی خاطرنشان کرد: ايجاد يك شهرك صنعتي جديد و مشترك بين شركت شهرك هاي صنعتي استان و منطقه آزاد انزلي مي تواند شرايط مناسبي را براي متقاضيان زمين هاي صنعتي و رشد و توسعه صنايع كوچك در استان ايجاد كند .
وي هدف از توسعه و بهبود زير ساخت هاي لازم در شهرك ها و نواحي صنعتي را ارائه خدمات مطلوبتر به صاحبان صنايع عنوان و تصريح كرد: با آماده‌كردن زيرساخت‌هاي صنايع كوچك به دنبال توسعه اين بخش هستيم؛ چراكه رمز موفقيت هر كشوري در توسعه صنايع كوچك است .
به گفته لاهوتي اشكوري؛ صنايع كوچك از يكسو در جهت خودكفايي شركت و كشور و هم مسائل مربوط به اشتغال پوشش دهنده است و از سويي ديگر بر بحث توزيع عادلانه ثروت در مناطق مختلف كشور مي‌تواند تاثيرگذار باشد.
وي به اهميت منطقه آزاد انزلي و جايگاه صنايع كوچك در آن اشاره و اظهار كرد: منطقه آزاد انزلي پتانسيل خوبي براي استان است كه مي‌تواند جاذبه‌ خوبي براي سرمايه‌گذاران داخلي و حتي خارجي باشد.
لاهوتي اشكوري تصريح كرد: براي اينكه بتوانيم صنايع كوچك را در منطقه استقرار بدهيم نيازمند اين هستيم كه بتوانيم عرصه‌هايي با زيرساخت‌هاي اوليه آب، برق و گاز داشته باشيم و اين عرصه را براساس تقاضاها به متقاضيان سرمايه‌گذاري‌ واگذار كنيم.
وي يادآورشد: شهرك صنعتي شماره يك حسن‌رود در سنوات گذشته با قدمت 20 ساله پر شده است و عملا زمين خام براي واگذاري ندارد و در آن فقط ظرفيت اسمي توليد شده را به مرحله بهره‌برداري مي‌رسانيم.
وي اضافه كرد: واحدهايي را كه فعاليت ندارند خلع يد كرده و آن‌هايي كه با ظرفيت‌هاي پايين‌تر كار مي‌كنند اگر رو به تعطيل هستند و فصلي كار مي‌كنند و مشكل بانكي دارند، در معرض سرمايه‌گذاران جديد مي‌گذاريم تا در جهت نقل و انتقال و واگذاري اقدام كنند.
رئيس هيات مديره شركت شهرك هاي صنعتي گيلان درباره بحث اجاره واحدهاي صنعتي به صنعتگران نيز گفت : بحث اجاره واحدهاي صنعتي را دنبال مي‌كنيم اما اين جوابگوي نيازهاي سرمايه‌گذاري در آن منطقه نيست؛ از اينرو، طي جلساتي كه با مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي داشتيم قرار شد كه اين امكان فراهم شود.
لاهوتي اشكوري تصريح كرد: حوزه تخصصي ما حوزه تامين زيرساخت‌هاي صنعتي است تا يك موقعيت جديد شناسايي شود و تحت عنوان شهرك مشترك با سرمايه‌گذاري مشترك و نيز منافع مشترك بين منطقه آزاد و شركت شهرك‌هاي صنعتي تحت عنوان شهرك شماره سه ايجاد شود.
وي گفت: بايد بتوانيم ظرفيت‌هاي جديد سرمايه‌گذاري را در منطقه ايجاد كنيم هر چند كه تامين زمين بسيار مشكل است و براي تامين عرصه اين كار اجرايي مي‌شود.
لاهوتي اشكوري يادآورشد: در حال حاضر ،يك موقعيت صنعتي تحت عنوان موقعيت صنعتي شماره يك منطقه آزاد داريم كه در حسن‌رود قرار گرفته است و از مجموعه‌هاي شركت شهرك‌هاي صنعتي گيلان است و يك موقعيت هم منطقه آزاد دارد يعني در شرايط كنوني دو موقعيت صنعتي داراي زيرساخت وجود دارد.