رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از دستگیری سارقان غیربومی و تحت تعقیب توسط کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت خبر داد و گفت: این سارقان به ۲۵ فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از دستگیری سارقان غیربومی و تحت تعقیب توسط کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت خبر داد و گفت: این سارقان به ۲۵ فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

سرهنگ علیرضا حدادی با اعلام اینکه مهمترین اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع جرایم بر مبنای همکاری و تعامل با مردم است، اظهار داشت: توجه به هشدارهای انتظامی در جلوگیری از بروز جرایم بویژه سرقت بسیار مؤثر است.

وی در ادامه به سریالی شدن سرقت‌های منزل در برخی از نقاط سطح شهرستان رشت به شیوه و شگرد یکسان طی ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: بلافاصله رسیدگی به این پرونده‌ها و پیگیری موضوع با اخذ اظهارات شاکیان در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان بیان داشت: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پس از بررسی‌های علمی و تخصصی و جمع‌آوری آثار بجا مانده از سارقان در صحنه جرم و به کارگیری یک سری اقدامات هوشمندانه، هویت ۲ متهمی که در این سرقت دست داشتند را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بلافاصله برنامه‌ریزی لازم برای دستگیر متهمان صورت گرفت، اضافه کرد: سارقان این پرونده‌ها که غیربومی و تحت تعقیب استان‌های دیگر نیز هستند، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

سرهنگ حدادی از اعتراف سارقان به ارتکاب ۲۵ فقره سرقت از منازل سطح شهرستان رشت خبر داد و افزود: سارقان ۲۳ و ۲۷ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی در پایان توجه به هشدارهای انتظامی و تشدید حفاظت فیزیکی منازل را مهمترین راه پیشگیری از سرقت عنوان کرد وعدم رعایت نکات ایمنی را مهمترین عامل سوء استفاده سارقان دانست و اذعان داشت: همکاری مردم با پلیس برای تامین و ارتقاء امنیت و توجه به هشدارها و توصیه‌های انتظامی قطعا می‌تواند در پیشگیری از بسیاری از سرقت‌ها مؤثر باشد.