مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا از رقابت 357 نفر از دانش‌آموزان پایه نهم مدارس متوسطه دوره اول این شهرستان برای ورود به مدارس نمونه‌دولتی خبر داد و گفت: آزمون فوق صبح روز جمعه، 20 تیر ماه در دو حوزه خاتم‌الانبیا و فاطمیه برگزار می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،سید سجاد موسوی امروز در جلسه هماهنگی آزمون مدارس نمونه‌دولتی این شهرستان در محل آموزش و پرورش اظهار کرد: روی آزمون مدارس نمونه‌دولتی حساسیت‌های ویژه‌ای وجود دارد و دراین‌خصوص رضایت اولیا و دانش‌آموزان را باید جلب کرد.
وی زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه‌دولتی را صبح روز جمعه، ۲۰ تیر ماه عنوان کرد و افزود: امسال ۳۵۷ نفر از دانش‌آموزان پایه نهم مدارس متوسطه دوره اول برای ورود به مدارس نمونه‌دولتی شهید مرحبا و فرندخت در دو حوزه امتحانی خاتم‌الانبیا و فاطمیه با هم رقابت می‌کنند که ۱۷۵ نفر آن پسر و مابقی دختر هستند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا با بیان اینکه رؤسای حوزه‌های برگزاری آزمون مدارس نمونه‌دولتی در به‌کارگیری مراقبین و عوامل اجرایی حوزه باید حساس باشند، تصریح کرد: سؤالات آزمون مدارس نمونه‌دولتی به صورت کشوری بوده و تصحیح آن نیز به صورت هوشمند انجام می‌شود.
موسوی گندزدایی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تب‌سنجی دانش‌آموزان، وجود اتاقه ایزوله، ماسک و دست‌کش را از الزمات حوزه‌های برگزاری آزمون مدارس نمونه‌دولتی عنوان کرد و گفت: به داوطلبان آزمون مدارس نمونه دولتی توصیه می‌شود به هنگام ورود به حوزه ماسک و دست‌کش همراه خود داشته باشند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا استفاده از هرگونه وسائل الکترونیکی نظیر تلفن همراه و ماشین حساب را در حوزه های برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی ممنوع دانست و بیان کرد: آزمون فوق،  دارای نمره منفی بوده و هر سه پاسخ نادرست یک پاسخ درست را باطل می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری آموزش و پرورش شهرستان آستارا، سال گذشته ۴۰۶ نفر از دانش‌آموزان پایه نهم مدارس متوسطه دوره اول جهت ورود به پایه دهم در آزمون مدارس نمونه‌دولتی شرکت کرده بودند که ۱۸۰ نفر از آن‌ها با کسب امتیاز لازم وارد مدارس نمونه دولتی شهید مرحبا و فرندخت شدند.