ندای گیلان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد: سهم استان از جا ماندگان بیمه هنرمندان کشور 471 نفر است که بخشی از آن را خبرنگاران تشکیل می دهند و رفع مشکل بیمه آنان، در حال پیگیری است. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی افزود: باز ثبت نام […]

ندای گیلان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد: سهم استان از جا ماندگان بیمه هنرمندان کشور 471 نفر است که بخشی از آن را خبرنگاران تشکیل می دهند و رفع مشکل بیمه آنان، در حال پیگیری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی افزود: باز ثبت نام بیمه هنرمندان از مردادماه سال گذشته آغاز و چندین بار در این راستا اطلاع رسانی شد اما متاسفانه باز هم تعدادی از افراد یادشده از ثبت نام بازماندند.

وی تصریح کرد: موضوع بیمه هنرمندان همچنان در حال پیگیری و راهگشایی است بطوریکه در چند روز اخیر، گزینه ای در صفحه ثبت نام شوندگان مبنی بر تایید ثبت نام و پیگیری از طریق تامین اجتماعی هر استان باز شده است.

فاضلی ادامه داد: پس از باز شدن گزینه یادشده و ارسال پیامک ، ثبت نام شدگان موضوع را از طریق بیمه تامین اجتماعی استان خود پیگیری خواهند کرد.

در سال 94 بیمه تامین اجتماعی تعدادی از خبرنگاران تعلیق شد و موجبات نگرانی آنان را فراهم آورد که به همین منظور، مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، اهتمام خود را برای رفع مشکل یادشده انجام داده اند.

هم اکنون 171 نشریه در گیلان منتشر می شود و حدود 20 پایگاه اطلاع رسانی دارای مجوز نیز در استان فعالیت می کنند.