رئیس بیمارستان رازی رشت گفت: نمایندگان گیلان در مجلس همت کنند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی وپژوهشی رازی در گفتگو باخبرنگار ندای گیلان تشریح کرد:این مرکز یکی از قدیمی ترین بیمارستان‌های رشت باتوجه به دارا بودن بخش های تخصصی و فوق تخصصی ،طیف گسترده ای از خدمات درمانی را به شهروندان استان گیلان و حتی استان های مجاور ارائه میدهد.

وی گفت: از برخی خدمات این مرکز میتوان ،بخش تخصصی داخلی جنرال ،بخش های بستری فوق تخصصی درزمینه درمان بیماریهای ریوی ،کلیه وفشار خون ،هماتولوژی،روماتیسمی،پاتولوژی ،سی تی اسکن ودرمانگاه تخصصی وفوق تخصصی شهید مفتح است.

دکتر ریماز با بیان اینکه خدمات پاراکلینیکی دراین مرکز نیز ارائه می شود؛ گفت: این خدمات شامل بخش سنگ شکن ،آندوسکوپی وکلونوسکوپی و ERCPوآندوسکپی ،آزمایشگاه بیوشیمی ،رادیو تراپی،سونوگرافی ،اتاق عمل جراحی های پوست و لیزرتراپی ،اسپیرومتری، آنژیوگرافی عروق محیطی، آزمایشگاه ونمونه برداری سوزنی از تیروئید است.
وی تاکید کرد: همچنین این مرکز،تنها مرکز ارائه دهنده خدمات به بیماران تالاسمی بزرگسالان در سطح استان است.

رئیس بیمارستان رازی رشت افزود: باتوجه به گستردگی خدمات درمانی ذکر شده این بیمارستان نه تنها از سرتاسر استان، بلکه حتی از استان های همجوار نیز پذیرای بیماران دردمند است که واقعاً بجز بیمارستان رازی رشت دسترسی به سایر مراکز درمانی استان ندارند.
وی گفت: این مسئله منجر به ضریب بالای اشغال تخت در حدود ۹۸درصد در طول ایام سال می شود که گاهی اوقات سبب محدودیت در پذیرش بیماران محترم می گردد.
سیامک ریماز با اشاره به اینکه پیامد های این مسئله موجب نارضایتی مراجعین و همراهان آنها است، افزود: تنها راه مرتفع کردن این مشکل قدیمی احداث هرچه سریعتر یک بیمارستان جنرال جدید با ظرفیت بالای ششصد تخت خوابی در سطح رشت است.

وی گفت: این مسئله حتماً بایستی از مطالبات اساسی نمایندگان محترم شهرستان رشت و حتی سایر نمایندگان استان باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: درمرکز آموزشی درمانی رازی رشت خوشبختانه اساتید هیات علمی توانمند و متعهدی حضور دارند که منجر شده تا از نظر کمی وکیفی کمبودی دراین زمینه حس نشود.
وی گفت: از نظر کادر پرستاری نیز از نظر کیفی، همکاران ورزیده ای داریم که در بخش های تخصصی و فوق تخصصی بسیار تلاش میکنند تا بهترین خدمات را به بیماران محترم ارائه دهند.
دکتر ریماز با بیان اینکه ضریب اشغال تخت بخش های بستری منجر به عدم تناسب در نسبت تعداد پرستار به ازای هربیمار میشود، افزود: نتیجه آن نادیده گرفته شدن زحمات طاقت فرسای این گروه از همکاران بوده، که لازم است تمهیداتی در زمینه جذب استخدامی کادر پرستاری اندیشیده شود.

وی ضمن اشاره به کمبود تعداد تخت های بستری در بیمارستان ،گفت: تعداد تخت های بستری باتوجه به ظرفیت و ساختار قدیمی این مرکز
باتوجه با آمار بالای مراجعه کنندگان منجر به این شده است که از استاندارد های جاری کمی فاصله بگیریم.

ریماز تاکید کرد: از جمله سنجه های مهم ارزیابی اعتبار بخشی بالینی بیمارستان ها ،مبحث مربوط به حقوق گیرندگان خدمت می باشد که به طور مستمر توسط همکاران واحد دفتر بهبود کیفیت مورد رصد و ارزیابی قرار میگیرد.
وی گفت: در طول سال برای پرسنل درمانی و اداری کلاس های توجهیی برگزار شده و همچنین برای پرسنل جدید در آن ورود نیز آموزش های لازم نیز در این زمینه داده می شود.

وی خاطر نشان کرد: توصیه ما همیشه به کادر درمانی بیمارستان، داشتن سعه صدر و صبوری است و همین توصیه را هم برای مراجعه کنندگان محترم و همراهان بزرگوار آنها داریم که باتوجه به شلوغی و ازدحام بخش های درمانی و پاراکلینیک مطمعن باشند که همکاران پزشک و پرستاران ما قطعاً از ارائه خدمات و آنچه که در توان دارند از آن دریغ نخواهند کرد.
سیامک ریماز با بیان اینکه طرح تحول سلامت در دو سه سال اول شروع از آن باتوجه به تامین منابع لازم از جمله طرح های موفق دولت تدبیر و امید بود گفت: ولی درسال های اخیر بعلت خلف وعده در تامین منابع آن با مشکلاتی مواجه شدیم که منجر به تعدیل بخشی از خدمات ارائه شده به بیماران سرپایی شد که امیدواریم در آینده با تخصیص منابع پایدار برای طرح عظیم رضایتمندی بیماران عزیز حاصل گردد.

ریاست بیمارستان‌ رازی با بیان اینکه پیشرفت های علمی در طول تاریخ بشریت همیشه بواسطه تحقیق و پروهش حاصل شده است، افزود؛مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی رازی رشت از جمله مراکز پیشرو در زمینه تحقیق و پژوهش بوده، بطوریکه بیشترین مراکز تحقیقاتی دانشگاه دراین بیمارستان مستقر است.
وی در خاتمه با اشاره به اینکه اعضای هیات علمی و دانشجویان و دستیاران این مرکز بافعالیت های پژوهشی متعدد اعتبار مضاعف به این بیمارستان بخشیده اند،افزود: مراکز تحقیقات گوارش و کبد ،ارولوژی،بیماری های التهابی ریه ومرکز توسعه بالینی ،مرکز تحقیقات روماتولوژی و غیره ازجمله مراکز تحقیقاتی موفق این بیمارستان بشمار میروند
رییس بیمارستان‌رازی رشت یادآور شد: مرکز آموزشی درمانی رازی بعنوان یکی از مراکز معتبر در زمینه پیوند اعضا در سطح کشور می باشد که در زمینه پیوند کلیه و کبد فعال بوده و تا کنون در حدود یک صد و بیست مورد پیوند کلیه و پانزده مورد پیوند کبد توسط تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان با موفقیت انجام شده است.

وی در خاتمه افزود: امیدواریم که بزودی شاهد اولین مورد پیوند پانکراس نیز در دانشگاه علوم پزشکی گیلان باشیم.