مدیر منابع آب شهرستان های لاهیجان و سیاهکل از رفع تصرف و آزاد سازی بیش از 31 هزار متر مربع از اراضی دو آببندان در شهرستان لاهیجان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان، محمدجواد علیزاده با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت صیانت از منابع آبی و همچنین به منظور جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی (حرایم کانالها، بستر رودخانه ها و آببندانها و حریم دریاها) طرح شکایت این امور علیه یک نفر شخص حقیقی که نسبت به تصرف از طریق تفکیک و تغییرکاربری در بستر آببندان روستای چفل در شهرستان لاهیجان اقدام کرده بود، انجام شد.

وی ادامه داد: پس از طرح شکایت، انجام پیگیری و اخذ دستور از مقام قضایی شهرستان لاهیجان بر اساس تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، با هماهنگی نیروی انتظامی، اراضی تصرفی به مساحت تقربی حدود سه هکتار رفع تصرف و آزاد سازی شد.

مدیر منابع آب شهرستان های لاهیجان و سیاهکل ضمن تشکر از همکاری مقامات قضایی و عوامل انتظامی شهرستان لاهیجان، ادامه داد؛ مورد مشابه دیگری نیز حسب طرح شکایت این امور علیه یک نفر شخص حقیقی دایر بر تصرف آببندان واقع در روستای سراجار از طریق تغییر کاربری و کشت برنج، پس از رسیدگی در شعبه دوم دادگاه بخش رودبنه شهرستان لاهیجان و صدور حکم با هماهنگی عوامل انتظامی، اراضی تصرفی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع رفع تصرف و آزاد سازی شد.