فرمانده انتظامی گیلان از رفع تصرف ۱۲۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در شهرستان شفت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان، سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای شهرستان شفت، بررسی موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران پاسگاه انتظامی شالما ضمن هماهنگی قضائی با کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند، افزود: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، ۶ نفر ۱۲۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان از تشکیل پرونده در این راستا خبر داد و گفت: متهمان این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد. کارشناسان ارزش زمین‌های تصرف شده را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان، اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.

 

منبع