معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:عدم استفاده از ماسک، رعایت نکردن فاصله اجتماعی در اماکن شلوغ و عمومی، بی توجهی به دستور العمل های بهداشتی و حضور مسافر از مهم‌ترین عوامل روند صعودی شیوع ویروس کرونا در گیلان بوده است.

به گزارش ندای گیلان،آبتین حیدرزاده  با اشاره به روند افزایش ابتلاء به ویروس کرونا در ماه‌های اخیر در استان گیلان، اظهار کرد: عدم استفاده از ماسک، رعایت نکردن فاصله اجتماعی در اماکن شلوغ و عمومی، بی توجهی به دستور العمل های بهداشتی و حضور مسافر از مهم‌ترین عوامل روند صعودی شیوع ویروس کرونا در گیلان بوده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ بیمار جدید کرونایی شناسایی و در مراکز درمانی گیلان بستری شدند، افزود: در حال حاضر بیش از ۴۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فصل سرما و شروع شیوع بیماری‌های ویروس همانند سرماخوردگی و آنفلوانزا، تأکید کرد: شهروندان باید نکات و دستور العمل های بهداشتی و توصیه‌های مسئولان حوزه بهداشت و درمان را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به شباهت نوع انتقال ویروس کرونا و آنفلوانزا شهروندان باید همچنان در خارج از خانه از ماسک استفاده کنند، گفت: شستن مرتبط دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی از دیگر نکات مهمی است که باید از سوی شهروندان رعایت شود.

حیدرزاده ادامه داد: تفاوت‌های آنفلوانزا و کرونا به تمام پزشکان گیلانی آموزش داده شده است اما شهروندان باید با کوچک‌ترین آبریزش بینی، تب، درد عضلانی و کوفتگی با شماره ۴۰۳۰ تماس بگیرند و اطلاعات لازم را کسب کنند.