با آغاز فصل سرما، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از همه مشترکین درخواست کرد تا پیش از روشن کردن وسایل گرمایشی خود، نسبت به بازرسی و سرویس آن اقدام کرده و از آماده به کار بودن این وسایل اطمینان حاصل کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز گیلان با آغاز فصل پاییز و شروع سرما از همه مشترکین گاز درخواست نمود تا با رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، پاییز و زمستانی آرام و امن را در کنار خانواده های محترمشان سپری نمایند.

حسین اکبر با بیان این مطلب، افزود: مشترکین گرامی قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی خود، باید از صحت و سلامت شیر و شیلنگ گاز، سلامت دستگاه و باز بودن مجرای دودکش اطمینان حاصل نمایند.

وی در ادامه گفت: استفاده از لوله های بخاری مناسب، بست فلزی و دودکش مجهز به کلاهک H از دیگر مواردی هستند که رعایت آنها می تواند تا حد بسیاری از بروز حادثه جلوگیری نماید.

مدیرعامل گاز گیلان گفت: یکی از دلایل وقوع گازگرفتگی بویژه در استان های شمالی کشور، مسدود شدن مجرای دودکش ها به علت لانه گذاری پرندگان در فصول بهار و تابستان می باشد، فلذا از همه مشترکین محترم تقاضا می شود حتما نسبت به بررسی وضعیت دودکش های منازل خود پیش از استفاده از وسایل گرمایشی اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای به دست آمده از اتفاقات رخ داده در سال های گذشته، بسیاری از موارد گاز‌گرفتگی متعلق به خانه ها و اماکن ویلایی بوده که تنها چند بار در سال مورد استفاده قرار می گیرند و ساکنین آن بدون بررسی های ایمنی اقدام به روشن کردن بخاری نموده که بعلت نقص در فرآیند اشتعال و گرمارسانی، موجب جمع شدن گاز مونوکسید کربن در ساختمان و بروز حادثه شده است.

حسین اکبر با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه اظهار داشت: سازمان های تبلیغی و آموزشی نظیر صدا و سیما، آموزش و پرورش، رسانه های مکتوب و مجازی و … باید با ورود به این عرصه، شرکت گاز را درجهت نهادینه نمودن فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی یاری رسانند.

مدیرعامل گاز گیلان در خاتمه از همه مشترکین و مصرف کنندگان گاز طبیعی خواست تا ضمن رعایت تمامی نکات ایمنی بالاخص موارد ذکر شده، به توصیه ها و هشدارها و اطلاعیه های شرکت گاز که از طریق کانال های ارتباطی شرکت، صدا و سیما و همچنین رسانه های مکتوب و مجازی اطلاع رسانی می گردد، توجه کنند.