نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فجایع پدر و پسر پهلوی در ایران، اظهار داشت: این خاندان چاهی برای ایران کندند که باید ده‌ها سال برای پر کردن آن تلاش کنیم و امروز هزینه‌هایی که در جبهه رفع و مبارزه با مشکلات قبلی می‌کنیم به مراتب بیشتر از هزینه‌هایی است که در جهت توسعه می‌کنیم.

به گزارش ندای گیلان،آیت الله رسول فلاحتی، صبح یکشنبه در مراسم دهه فجر دانشگاه علوم پزشکی در سالن اجتماعات مرکز آموزشی و درمانی الزهرا (س) با اشاره به مفهوم ارزش در میان همه ملت‌ها، اظهار کرد: ارزش در نظام اسلامی دارای دو بعد معنوی شامل باورهای اعتقادی و قلبی و مادی شامل تولید صنعت و رفتن به سمت نوآوری‌های جدید برای افزایش رفاه جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تقویت ارزش‌های معنوی حاکم بر جامعه توانست به فتوحات بزرگی در سطح بین المللی و در داخل کشور دست یابد، افزود: مجموع ارزش‌های مادی و معنوی سبب ایجاد یک نظام اسلامی تمدن ساز شده است.

وی از خودآگاهی و خودباوری مردم ایران به عنوان فتح الفتوح انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و گفت: دشمنان نگران خارج شدن ایران از وابستگی به نفت هستند زیرا می‌دانند با رشد فزآینده جامعه ایرانی مواجه می‌شوند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در طول عمر ۴۱ سال انقلاب در تلاش برای خروج از انواع وابستگی‌ها و در سال‌های اخیر با شدت بیشتری به دنبال تکیه بر اقتصاد ملی و تولید داخلی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ارزش‌ها پایه اقتدار یک جامعه را پایه گذاری می‌کند، اظهار کرد: امروز ایران در بسیاری از حوزه‌ها بویژه در بخش پزشکی به پیشرفت چشم گیری دست یافته و نگاه جهانیان به دانش طب و داروهای ایرانی جلب شده است.

وی با اشاره به فجایع پدر و پسر پهلوی در ایران، افزود: این خاندان چاهی برای ایران کندند که باید ده‌ها سال برای پر کردن آن تلاش کنیم و امروز هزینه‌هایی که در جبهه رفع و مبارزه با مشکلات قبلی می‌کنیم به مراتب بیشتر از هزینه‌هایی است که در جهت توسعه می‌کنیم.

آیت الله فلاحتی با تاکید برای رسیدن به تمدن اسلامی، تصریح کرد: با وجود رشد و پیشرفت‌های زیادی که در عرصه مادی و تولید ثروت داشته‌ایم و اما خلاهایی نیز وجود دارد که جامعه ایرانی از دنیا عقب نگهداشته و سبب عدم رؤیت این پیشرفت‌های کشور می‌شود./مهر