استاندار گیلان با اشاره به اینکه رعایت دستور العمل ها با توجه به شیوع سویه امیکرون ضروری است، گفت: مرزها رصد و پایش شده و واکسیناسیون اتباع بیگانه در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با قدردانی از حضور پرشور مردم در بزرگداشت حماسه ۹ دی و با اشاره به تشییع پیکر مطهر هشت شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: دستگاه‌های متولی برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم هم افزایی و همکاری داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به اُمیکرون در کشور و شناسایی مواردی از این سویه در استان‌های همجوار، گفت: با آگاهی بخشی به جامعه و تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از ورود، ابتلاء و گسترش آن جلوگیری به عمل کنیم.

وی همچنین در ادامه با ضرورت رصد و پایش مستمر مرزها و انجام تست کرونا برای اتباع بیگانه تأکید کرد و افزود: در اماکن سرپوشیده و اجتماعات نیز باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با جدیت بیشتری انجام شود.

عباسی با بیان اینکه واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس همچون دیگر رانندگان شبکه حمل و نقلی الزامی است، گفت: لازم است در این خصوص اطلاع رسانی کافی صورت گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه هیچ گونه کمبود و گرانی اقلام دارویی در استان وجود ندارد، بر لزوم فعالیت مستمر تیم‌های نظارتی و برخورد با متخلفان تاکید کرد.