آیت الله فلاحتی، رصد معلمان را از وظایف بسیج فرهنگیان برشمرد و خاطرنشان کرد: دانش آموزان امانت های مردم هستند و معلمی که در تراز نظام اسلامی است باید سر کلاس و در کنار آنها باشد.

به گزارش ندای گیلان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان،آیت الله فلاحتی امروز در دیدار اعضای هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج فرهنگیان استان به مناسبت هفته بسیج فرهنگیان و روز معلم با گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مطهری و تبریک هفته معلم اظهار کرد: درود و سلام خدا بر معلم اول بشر که پیامبر(ص) است و امیرالمومنین علی(ع) که معلم ثانی محسوب می شود.
وی، بسیج فرهنگیان را چشم جامعه فرهنگیان عنوان کرد و افزود: هیئت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان قلب بسیج فرهنگیان است و هر دو مهم هستند زیرا قلب انسان را نگه می دارد و چشم بینایی و بصیرت به انسان می دهد.
امام جمعه رشت با اشاره به جایگاه والای معلمان، تصریح کرد: خداوند در قیامت معلمان را به منزله یک امت مبعوث می کند و معلمان و شهدا در قیامت به منزله یک امت مبعوث می شوند.
آیت الله فلاحتی به نقش آفرینی بسیج فرهنگیان از درون و بیرون جامعه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: بسیج فرهنگیان با توجه به سازوکارهایی که دارد باید برای فرهنگبانان جامعه نقش آفرینی کند و معلمی را به کلاس بفرستد که در تراز نظام اسلامی و جامعه اسلامی باشد.
وی ادامه داد: اگر معلمی سر کلاس برود و نتواند نظام، جامعه و انقلاب اسلامی را که در دوران شکوفایی آن هستیم، تبیین کند بلکه برعکس هنوز از گذشته ببالد و نام ببرد، این معلم نه اینکه در تراز انقلاب اسلامی نیست بلکه وجود او مخرب است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه معلم در تراز انقلاب اسلامی باید بتواند ارزش ها، داده ها، پیامدها و آثار پاک این نظام را در کلاس برای دانش آموزان تبیین کند، بیان کرد: وجود انسان هایی مانند سردار سلیمانی و شهید چمران برای نظام اسلامی فتح الفتوح است.

آیت الله فلاحتی، رصد معلمان را از وظایف بسیج فرهنگیان برشمرد و خاطرنشان کرد: دانش آموزان امانت های مردم هستند و معلمی که در تراز نظام اسلامی است باید سر کلاس و در کنار آنها باشد.

وی، خواستار نظارت بر متون درسی توسط بسیج فرهنگیان شد و اظهار کرد: اشکال ها را باید به متولیان مربوطه گزارش کرده و بیان کنند تا اصلاح شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه تکرار حرف خوب روزی نتیجه می دهد، یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر، تکرار نفی منکر و اثبات معروف است.
آیت الله فلاحتی بر ایجاد ارتباط با خانواده دانش آموزان تاکید کرد و افزود: بعضی از مشکلات آموزش و پرورش را می توان با کمک والدین دانش آموزان برطرف کرد.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ از سه ضلع آموزش و پرورش، معلم و دانش آموز تشکیل شده است، بیان کرد: ضلع دانش آموزان در اختیار معلمان هستند و باید برای آنها برنامه ریزی داشته باشیم.

بسیج فرهنگیان باید برای دانش آموزان برنامه داشته باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان، نقش بسیج فرهنگیان را فراسوی سه ضلع مذکور عنوان کرد و گفت: بسیج فرهنگیان با دانش آموزان کار دارد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه انسانی موفق است که در تمام زندگی با برنامه حرکت کند، خاطرنشان کرد: بسیج فرهنگیان باید برای دانش آموزان برنامه داشته باشد و در این عرصه برنامه ریزی کند.

امام جمعه رشت اضافه کرد: بسیج فرهنگیان باید ایثار و فداکاری را به دانش آموزان بیآموزد، اظهار کرد: دانش آموزان باید یاد بگیرند در جامعه ای که زندگی می کنند خدا را در نظر بگیرند.
وی با تاکید براینکه تربیت دانش آموز نمازخوان یک افتخار است، بیان کرد: اتاق اندیشه ورز بسیج فرهنگیان به عنوان قلب جامعه بسیج فرهنگیان نقش اثرگذاری در این عرصه دارد.